default-header

Herstel

Home Forums De jongere hartpatiënt Herstel

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 221)
  • Auteur
    Jeannette428
    Gast

Nou kies mag blijven zitten, ik krijg wel een schoonmaakbeurt van de mondhygieniste ben ik wel blij mee hoor. Even goed schoon voor de operatie.

#92318 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Mijn operatie is inmiddels achter de rug en alles is goed gegaan zonder complicaties!
    Ben nu 4 weken verder en langzaam kan ik steeds meer maar natuurlijk niet snel genoeg voor mijn gevoel. Dus verplicht rustig aan doen.

#92320 Reageer
    animal
    Gast

Dat is goed om te horen .
    Ik begon al ongerust te worden omdat er geen berichten meer kwamen.
    Doe lekker rustig aan ,het wordt steeds beter weer ,dus lekker genieten .
    Je zult misschien ook wel revalidatie krijgen . dat vond ik destijds ook erg gezellig ,nuttig en leerzaam.
    Succes verder ,het komt allemaal goed.
    groetjes Ad.

#92334 Reageer
    JeroenS
    Gast

Fijn om te horen dat het goed is gegaan. Als je al weer 4 weken onderweg bent na de ingreep zal je hopelijk al weer wat herstel zien. Ik vond (en vind) het nogal traag gaan allemaal, maar ik heb gemerkt dat het beter is om te accepteren dat je nog niet alles kunt.

Wat Ad zegt over revalidatie kan ik alleen maar beamen. Ik ben zelf nu halverwege mijn revalidatie en het helpt enorm om met mensen te werken aan herstel die weten hoe het is. Je hoeft niet iedere keer te praten over alles wat je hebt meegemaakt, maar dat de mogelijkheid er is, scheelt al enorm.

Succes!

#92336 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Ja dat heb ik ook dat ik het nog traag vind gaan allemaal.
    Ik kan wel visite hebben of op visite maar allemaal kort en daarna weer uitrusten.
    En waar die drains hebben gezeten doet s nachts bij het opstaan nog pijn.
    Maar het gaat al wel stukken beter dan een paar weken terug.
    En met het openbaar vervoer reizen gaat wel heel goed.

#92341 Reageer
    JeroenS
    Gast

Vervelend van die drains! Zelf had ik daar geen last van, maar wel van een plek op mijn ribben. Dat heb ik trouwens nog steeds, maar wordt iedere dag minder. Zal voor jou ook zeker gelden.

Openbaar vervoer: daar moest ik na 4 weken nog echt niet aan denken, fijn dat je dat al kan doen!

#92343 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Ja het openbaar vervoer is hier heel goed. 5 minuten lopen en ik ben al bij het station. Anders had het ook veel lastiger geweest voor mij. Maar dit is zeker een aanslag op je conditie.
    Ik ben alleen meer vergeetachtig en dat is niet handig als je in en uit moet checken.

#92353 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Zijn jullie nog lang doorgegaan met paracetamol? Het is nu 5 weken maar zonder zie ik nog niet Zitten. Ik merk het echt als het is uitgewerkt maar ik doe nu wel 3 x 1000 per dag en geen 4 x 1000 meer.

#92354 Reageer
    JeroenS
    Gast

Absoluut. Ik heb tot ongeveer 8 weken na de operatie 4 en later 3 keer 1000mg paracetamol geslikt. Ik had het ook absoluut nodig. Tramadol ben ik trouwens na 4 weken mee gestopt (cold turkey) en had een dag of 4 last van afkickverschijnselen.

#92355 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Wow echt dan doe ik het nog netjes. Maar ben je dan wel al na die zes weken auto gaan rijden? Ik vind dat ook nog iets om over na te denken maar ik ben er wel aan toe om weer te kunnen fietsen.

#92356 Reageer
    JeroenS
    Gast

Ja, ik ben na iets minder dan 7 weken weer auto gaan rijden. Was nogal pijnlijk na de eerste keer trouwens.

#92357 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Ik ga wel de eerste keer oefenen op een industrieterrein. 😉

#92358 Reageer
    animal
    Gast

Het niet mogen auto rijden en fietsen heeft er mee te maken dat het borstbeen nog niet goed vastgegroeid is ,en bij een snel ingrijpen op de fiets of in de auto kan dat funest zijn.
    Ik ben na 6 weken meteen gaan auto rijden ,gaan fietsen en ook kwamen toen mijn honden weer thuis ,dus ook zelf mijn honden uitlaten. Van te voren liep ik de zelfde afstanden al zonder mijn honden ,maar wel ook meerdere keren per dag.
    Ik slikte 4 maal per dag 2 paracetamols ,en heb dat ook best lang gedaan ,maar weet niet meer hoe lang . Heb het gewoon geleidelijk afgebouwd . Die voor het slapen gaan heb ik het langs blijven nemen ,en ook die bij het opstaan ,maar de tussendoor heb ik eerst geminderd en als ik geen pijn voelde gewoon overgeslagen . Gewoon geleidelijk afbouwen .
    Slecht slapen heeft ook best lang geduurd omdat op mijn zij slapen ook lang pijnlijk was . Hele nachten radio luisteren ,en soms om 4 uur er uit om een kopje thee te drinken en dan weer terug proberen te slapen .
    Maar het komt allemaal vanzelf goed hoor .
    Ben je ook al met revalidatie bezig ?

#92360 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Over anderhalve week begint de revalidatie. Ik slaap ook al vanaf de operatie slecht. Je lichaam zit nog vol met spanning van alle spieren die ze aan de kant hebben gelegd denk ik. Maar gelukkig dat je zegt dat het beter wordt, geeft mij ook weer een beetje hoop. Het is wel doorzetten allemaal maar gelukkig zie ik ook verbetering dan weet je waar je het voor doet.

#92361 Reageer
    JeroenS
    Gast

Het wordt echt beter, maar het kan gewoon lang duren. Neem er ook de tijd voor, want frustratie over het langzame herstel werkt alleen maar tegen je. Het ergste is achter de rug, dus kijk vooral wat je al bereikt hebt!

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 221)
Reageer op: Reactie #92947 in Herstel
Je informatie: