default-header

Herstel

Home Forums De jongere hartpatiënt Herstel

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 221)
  • Auteur
    animal
    Gast

Bij mij is eigenlijk ook niks gezegd over op je rug of zij slapen .
    Maar zo ik me voelde heb ik de eerste week echt niet geprobeerd om op mijn zij te gaan liggen .
    In het ziekenhuis sliep ik al helemaal niet veel . Ik luisterde heel de nacht naar de radio (via koptelefoontje) en voelde me gelukkig en blij . Vond het slecht slapen niet zo erg omdat ik overdag toch nergens naar toe moest . Dan vallen overdag vanzelf ook af en toe je ogen dicht.
    Slaap pillen kreeg ik niet en een zogenaamde inslaper (pareltje noemde ze dat ) had ik ook niks aan . Op het laatst ging het iets beter met een oxazepan. Vaak ,ook thuis ,dat ik halverwege de nacht uit bed ging en een kopje thee dronk ,en daarna toch nog even kon slapen. sNachts in het ziekenhuis even een praatje met de verpleegsters gaan maken is ook gezellig en die zorgde dan ook voor een kopje thee (super verzorging)
    Thuis nam en neem ik altijd een borreltje (slaapmutsje) voor het naar bed gaan . Dat kon helemaal geen kwaad ,had ik nog speciaal gevraagd in verband met de pijnstillers paracetamol.
    Ik weet niet wanneer je aan de beurt bent ,maar wens je heel veel sterkte.
    Groetjes Ad

#92152 Reageer
    Hermann1001
    Gast

Mocht vanaf ’t begin na de open hartoperatie slapen zoals ik wilde, dus ook op m’n zij, wat ik ’t liefst doe. Na enige dagen pas op m’n zij gaan liggen – na hoeveel dagen weet ik niet precies meer.

’t Wijst zich meestal vanzelf. Verder wens ik je, Jeannette428 veel sterkte toe.

#92157 Reageer
    JeroenS
    Gast

Bij mij werd ook gezegd dat ik op mijn zij kon gaan liggen als dat prettig was; het borstbeen zou dat zeker wel houden. Zelf vond ik het niet prettig omdat het pijn deed en nu, zo’n 8 weken later, lig ik nog steeds niet vaak op mijn zij.

Weet je al een datum Jeannette?

#92172 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Ja het wordt waarschijnlijk februari. Dat krijg je he als je operatie geen spoed heeft dan kan het wachten soms langer duren.
    Konden jullie eigenlijk vrij snel weer trap lopen? Het tempo maakt me niet zoveel uit als ik maar boven kom.

#92173 Reageer
    animal
    Gast

Ik had eigenlijk verwacht dat je inmiddels al geholpen was .
    Maar het duurt dus nog even .
    Trap lopen gaat al heel snel . Als het goed is krijg je in het ziekenhuis al fysio therapie.
    2 dagen na de operatie al zelfstandig met een rolator op de gang lopen .
    Eerst samen met een therapeut even in de gang lopen zonder rollator . De dag er na met de therapeut een trap gedaan in het ziekenhuis ,en ook al 10 minuten op een hometrainer gezeten .
    In Breda ,waar ik geopereerd ben stonden op de afdeling 4 mooie home trainer en daar werd na een paar dagen al op gefietst met begeleiding . Maar ik ging na een paar dagen terug naar Roosendaal en daar hadden ze er maar een op een ander afdeling ,maar daar ben ik toen wel met de therapeut naar toe gelopen om even te fietsen . Ik ben de dagen er na regelmatig in het ziekenhuis trap gaan lopen ,telkens een verdieping meer . En toen ik thuis was ook meerdere keren per dag een klein rondje gelopen . Het is eigenlijk onvoorstelbaar hoe snel je geneest. Wel mag je 6 weken geen auto rijden of fietsen ,want bij snel reageren kan er te veel kracht op het borstbeen komen en dat is na 6 weken weer pas goed vast gegroeid.
    Laat wel weten wanneer je aan de beurt bent he . Als er meerdere mensen aan je denken komt het vast allemaal goed.
    groetjes Ad.

#92174 Reageer
    agdb
    Gast

Afgelopen dinsdag heb ik zelf het amc gebeld en hoorde ik dat ik voor eind deze maand gepland sta (volgende week dus).
    er kan nog een spoedje tussendoor komen maar als het goed is wordt ik maandag of dinsdag gebeld.
    Wel twee maanden later dan ze in Hoorn hadden verwacht.
    Bij mij is het wel een minimal invasive waarbij er maar 1 chirurg is die deze operatie in het AMC doet.
    heb jij ook het AMC zelf al gebeld? anders gewoon doen ze vonden het totaal niet erg.(cardiologie secretariaat 020 5666555)

#92175 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Ja ik ben ook christen dus er zijn ook flink wat mensen die voor me gaan bidden. Ook een heel fijn idee. ☺️
    Ik vind het wel raar, de chirurg had tegen mij gezegd de eerste zes weken mag je helemaal niks, zelf geen revalidatie maar als ik jou zo hoor gebeurd dat dus wel al heel snel.
    Ben wel blij met jullie forummers hoor. Jullie nemen een hoop zorgen voor me weg. Het is gewoon spannend allemaal. Ik ben nog nooit geopereerd dus alles is straks nieuw voor me. Maar gelukkig is het ziekenhuis personeel wel heel ervaren.

#92176 Reageer
    Roland
    Gast

Hoi Jeannette,

Het is logisch dat het spannend voor je is, ’t is ook niet niks. Hier in Maastricht zal een ‘bougieke’ voor je branden.

@agdb
    , ik hoop voor jou ook dat er snel een datum bekend is. Heel veel sterkte.

Hartegroet,
    Annemarie

#92178 Reageer
    JeroenS
    Gast

Jeannette, we begrijpen allemaal heel goed hoeveel je er mee bezig bent en het is ook normaal dat je je daar druk om maakt. Gelukkig ben je in de beste handen; zowel de chirurgen als het verplegend personeel zijn allemaal professionals die alleen maar willen dat het beter met je gaat.

Over het traplopen: de 2e dag na de operatie kon ik al zelfstandig uit bed naar de wc en mijzelf wassen (de operatiedag noemen ze dag 0). Twee dagen later kon ik douchen en iedere dag ga je zelf ook weer iets verder lopen. Uiteindelijk mocht ik na 7 dagen uit het ziekenhuis en kon toen al goed traplopen. Natuurlijk wel rustig aan, maar dat ging verbazend goed.

Ik ben zelf een week thuisgebleven en in huis wat heen en weer gelopen (het was ook slecht weer) en daarna mijn eerste rondjes buiten gedaan. Het is nu 8 weken geleden en kan nu meer dan een uur fietsen en een paar kilometer wandelen. Fietsen, autorijden; alles gaat weer (bijna) als eerst!

Blijf gerust vragen stellen en ik ben dan wel niet gelovig, maar zal zeker aan je denken Jeannette!

#92179 Reageer
    JeroenS
    Gast

En agdb: heel veel sterkte en succes. Ik ben wel benieuwd wat en hoe ze je klep precies minimaal invasief gaan repareren, heb je enig idee? Ik vermoed dat, net als bij de ‘normale’ operaties je conditie net zo slecht zal zijn als van ons :), maar waarschijnlijk is de pijn wel stukken minder?!

#92180 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Mijn klep wordt gerepareerd ja. Hij is misvormt. Alleen wel vervelend ik heb een lichte ontsteking ergens in mn gebit en dat schijnt verboden te zijn voor de operatie. Mijn gebits controle was al in oktober en toen was het prima maar toch later problemen gekomen. En mijn tandarts had gezegd ik zie wel wat maar dan maakt voor de operatie niks uit, maar daar denkt het AMC dus toch anders over. Dus maandag nog ff naar ziekenhuis en hopelijk ben ik er dan met een antibiotica vanaf.

#92181 Reageer
    agdb
    Gast

he Jeannette ik had het zelfde probleem ,het amc gebeld en zij zeiden dat ik langs de tandarts moest
    .
    De kaakchirurg had begin november al een kies verwijderd en alles goed gekeurd maar twee weken terug zag ik een bultje en das was toch nog weer een ontsteking.
    Ik zat er toen wel ff doorheen moet ik zeggen.
    De operatie is dan minimaal twee weken daarna begreep ik.
    jeroen : bij minimal invasive gaan ze via de zijkant en klappen ze een long in maar je borstbeen blijft heel.

#92182 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Hoe is jou behandeling vervolgens gegaan van die ontsteking? Ik vond het zo vervelend en ik dacht natuurlijk ik ben de enige die weer terug moet naar de tandarts moet maar niet dus.
    Maar de arts adviseert wel om er toch naar te laten kijken en dat wil ik ook graag hoor.
    Ik hou niet van risico lopen.

#92187 Reageer
    agdb
    Gast

ik heb de betreffende kies gelijk laten trekken.

#92188 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Oh ik hoop dat de mijne wel mag blijven zitten. Deze kies heeft een wortelkanaal behandeling gehad maar niet volledig anders had ik er geen pijn meer aan.
    Anders moet ik ook nog een kroon als hij getrokken moet.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 221)
Reageer op: Reactie #92947 in Herstel
Je informatie: