Ik had nog even een vraagje voor de mensen die al een open hart operatie achter de rug hebben.
Ik ervaar echt serieus veel pijn, wat echt super irritant begint te worden. Vooral als ik plat op mijn rug heb gelegen en dan overeind wil komen. Heb niet zozeer last van het borstbeen of de wond, maar het voelt alsof de spieren/zenuwen er rondom heen scheuren. Dat doet een uurtje verschrikkelijk veel pijn, waarna de pijn afzwakt en ik er geen last meer van heb. De huisarts zegt dat het erbij hoort, maar ik heb zo mijn twijfels. Heb ook nog veel wondvocht in mijn borst, ter hoogte van mijn sleutelbenen. Als ik lig, dan verdwijnt dat, maar als ik overeind komt, dan zit er weer een dikke bult. Zou dit misschien die pijn veroorzaken?
En sinds een paar dagen heb ik het gevoel dat mijn borstbeen en mijn ribben knakken. Beetje een naar gevoel.
Herkennen jullie deze klachten? Het is natuurlijk nog maar 4 weken geleden, kan natuurlijk best zijn dat ik me druk maak om niets en dat het er allemaal bij hoort. Maar toch…