default-header

Herstel

Home Forums De jongere hartpatiënt Herstel

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 221)
  • Auteur
    Roland
    Gast

Hallo Tes,

Welkom op het forum. Toevallig hebben heel recent 2 HCM-lotgenoten een hartverhaal gepost. Masoud en Olaf. Er zijn meer berichten te vinden op het forum m.b.t HCM. Als je rechtsboven in het ‘zoeken’ venster HCM intypt krijg je verwijzingen naar eerder geplaatste berichten.

Hartegroet,
    Annemarie

#92527 Reageer
    Tes1982
    Gast

Hi Jeroen en Annemarie dank voor de reacties.!

En Jeroen: Jeetje ook een heftige operatie gehad dus in dezelfde tijd als ik. Precies wat je zegt: Het herstel valt mij tegen. Ik heb daar ook hulp bij gevraagd, al wil ik liever alles zelf kunnen en doen.

Ik wil te snel en teveel doen alsof er niets aan de hand is…..maar moet gaan accepteren dat dit niet klopt. Er is wel degelijk iets heftigs en ingrijpend gebeurd .

Ik wens jou ook heel veel sterkte toe!!

#92528 Reageer
    sandrar
    Gast

Dag Tess

Ik ben 8 maanden geleden geopereerd: nieuwe tricuspiladisklep (als baby al transposietie vd grote slagaders gehad) en herken je mentale strijd heel goed. Van alles willen doen en het niet kunnen. Zelf ben ik nog niet aan het werken en ik zie het ook nog niet snel gebeuren. Ben al mentaal moe als ik mijn dagelijkse krant heb gelezen en kan mijn “huishouden” nog lang niet zelf runnen. Sommige dagen gaan we inderdaad te ver, omdat we gewoon eens iets van ons to do-lijstje willen kunnen schrappen en het is heel frustrerend dat we dat de dag(en) erna moeten bekopen. Doen alsof er wel degelijk iets is gebeurd, is zeker niet verkeerd. En hulp vragen ook niet. Ik breng mijn zoontje bvb 3 dagen per week naar mijn ouders. Mijn moederhart bloedt, maar ik weet dat ik dit nodig heb om de dagen dat hij er wél is een betere mama te zijn.

Als je frustraties hebt, zullen heel wat leden van dit forum je wel opvangen 🙂

Groetjes
    Sandra

#92545 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Ik had voor de operatie heel erg de hoop dat als je jong bent dat je er dan sneller weer bovenop bent, maar ik begin me nu wel af te vragen of dat verschil echt zoveel uitmaakt.
    Ze hebben bij de revalidatie gezegd een half jaar tot een jaar tot je je weer de oude voelt, ik weet in elk geval nu dat ik begin juli weer mag beginnen met werken en dan natuurlijk langzaam opbouwen.

#92548 Reageer
    JeroenS
    Gast

Zoals je je herstel tot nu toe hebt beschreven is het nog allemaal volgens het boekje. Helaas is dat niet de drie maanden waar ik zelf ook vanuit ging; dan begint het eigenlijk pas. Het verschil tussen ouderen en jongeren dat ik tijdens de revalidatie zag, was eigenlijk meer de conditie. Harder en langer kunnen lopen en fietsen.

#92549 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Ja dat herken ik wel dat ik bij zulke testen
    wel beter scoor maar ja je vergelijkt het toch
    altijd met hoe het was.
    Jij hebt de hart revalidatie helemaal afgemaakt toch?
    Mocht je ook daarna pas werken of toch al tijdens?
    Van mijn ziekenhuis begeleiding en arbo arts mag het pas erna dus ik
    moet me erbij neerleggen.

#92550 Reageer
    JeroenS
    Gast

Het starten met werken pas na de revalidatie vind ik heel vreemd. Bij mij zeiden zowel de cardioloog, revalidatie-arts als de arbo-arts dat wetenschappelijk is bewezen dat de revalidatie het beste deels kan overlappen met werk. In mijn geval betekende dat ik iets over de helft van mijn revalidatie begon met (heel weinig) werken. Zowel fysiek zou dit voordelen hebben als mentaal. Het is dan niet ineens zo’n enorme overgang van herstellen naar werk.

#92553 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

verschilt gewoon per persoon.
    Het beste is hun advies op te volgen.
    ik mocht van niemand meer.

#92554 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Ja misschien is dat het ook, dat het per persoon verschild. Mijn hart is heel erg verbouwd natuurlijk. Twee hartkleppem en gaatje tussen boezems gesloten. De arbo arts zei ook jou hart moet helemaal wennen aan de nieuwe situatie.
    Maar als ik eenmaal mag werken denkt hij dat ik in 2-3 maanden weer fulltime werk.

#92555 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

Geniet er gewoon van dat je ff niks MOET.
    Je kunt je hele leven nog werken.
    Ik snap tegenwoordig niet dat ik voorheen überhaupt tijd had om te werken :laugh:

#92557 Reageer
    Elyse
    Gast

Ik zou er inderdaad ook gewoon lekker van proberen te genieten. Hebt iets zwaars te verduren gehad dus die rust verdien je ook wel. Heb je even tijd om van leuke dingen te genieten 🙂

#92558 Reageer
    animal
    Gast

Zoals andere ook al zeggen ,lekker genieten van het mooie weer .
    Wel in beweging blijven ,gaan wandelen of fietsen .
    Want alleen de revalidatie in het ziekenhuis is niet voldoende om weer conditie op te bouwen .
    Ook ,zoals eerder gezegd ,is het bij iedere persoon weer anders ,de ingrepen zijn verschillend en het herstel is verschillend . Ook hoe je er emotioneel op reageert is bij iedereen anders .
    Maar het komt helemaal goed ,al is dit allemaal een ervaring die je nooit meer zult vergeten . tenminste zo is dat bij mij ,en ik denk eigenlijk wel bij iedereen die een hart operatie heeft ondergaan .
    Groetjes Ad.

#92573 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Ik wil wel fietsen maar mijn borstbeen is nog erg gevoelig, fietsen is ook nog pijnlijk. Helaas helpt de paracetamol ook niet altijd voldoende. Helemaal nu na de hart revalidatie is het weer vollop aanwezig. Hebben jullie nog tips hiervoor?
    Maar weer trouw de paracetamol innemen in elk geval.

#92575 Reageer
    Jeannette428
    Gast

Maar ik ga evengoed wel fietsen hoor want ik laat me er ook niet door tegenhouden.

#92576 Reageer
    JeroenS
    Gast

Die gevoeligheid van je borstbeen kan nog wel even duren. Is het echt het bot of zijn het zenuwen? Dat laatste kan namelijk nog langer duren. Ik heb zeker nog 3-4 maanden na de operatie last gehad. Nu is het alleen nog maar vervelend als ik moet hoesten of niezen. Tips die zeker zullen werken heb ik niet, maar ik merkte wel dat het na wat meer bewegen met de armen (tijdens trainen en zwemmen) leek alsof het herstel een stuk sneller ging.

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 221)
Reageer op: Reactie #92947 in Herstel
Je informatie: