Beste allemaal,
Begin februari 2014 is er bij mij een subacute endocarditis geconstateerd. Ik heb. 6 weken in het ziekenhuis gelegen en ben behandeld met gentamicine (2wkn) en penicilline (12 milj eh/dag gedurende 6 weken). Tijdens mijn opname zijn er diverse onderzoeken gedaan en gebleken is dat ik een bicuspide tweeslibbige aortaklep heb. Deze klep lekt matig.
Na ontslag uit het ziekenhuis was mijn conditie sterk achteruit gegaan. Mijn cardioloog geeft aan dat ik ooit nog in aanmerking kom van een hartklep vervanging. De indicatie hiervoor is het oprekken van mijn hartkamer (eind systolische diameter LV).
Tijdens een recente echo was deze 55 mm, mijn aorta is niet verwijd. Over 6 maanden weer terug komen voor een nieuwe echo.
Ik ben 39 jaar en altijd kerngezond en energiek geweest, dat is wel nu wel veranderd.
Ik heb nog enorm veel last van vermoeidheid, zeg maar gerust uitputting. Na 3 maanden ben ik pas in staat om 50-75% te werken. In de middag een dutje om weer op kracht te komen. Daarnaast heb ik last van vermoeide onderbenen en onderarmen en soms een duizeling.
Mijn cardioloog geeft aan dat dit bij het herstel hoort, maar kan niet aangeven hoe lang dit kan duren. Persoonlijk krijg ik weleens het gevoel dat het hier geen herstel betreft maar toch eerder ligt aan het lekken van mijn aortaklep.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een endocarditis en zicht hebben op de duur van herstel.