default-header

Hartstilstand eigen vrouw en zelf reanimatie gestart

Home Forums Help?!? Hartstilstand eigen vrouw en zelf reanimatie gestart

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #130081 Reageer
    Guus
    Gast

    Ik zou graag willen praten met mensen die het zelfde hebben mee gemaakt
    mijn vrouw kreeg 23-01-2023 een hartstilstand in haar stoel voor tv ik zelf ben slecht horend en toch hoorde ik een raar geluid ik zat zelf aan de andere kant van de kamer op de laptop een film te kijken
    ik draaide me om en riep haar maar kreeg geen antwwoord daarop liep ik naar haar toe en zag gelijk wat er aan de hand was moet er wel even bij vermelden dat ik net herhalings cursus gebruik AED had gehad wat bij ons op werk sinds twee jaar georganiseerd wordt
    ik zelf ben gelijk begonnen hart massage te geven maar kon ik niet lang volhouden ivm copd klachten ik heb gelijk 112 gebeld en ook de buurman geroepen is beroeps militair en die was er in 10 sec
    ik belde 112 om 20.52 en alle hulpdiensten wren er om 20.55
    daarna heb ik er niet veel meer van gezien omdat de buurvrouw me mee naar buiten lokte onder mom van kom dan hebben ze meer plaats
    ze hebben haar eerst 4 keer geklapt en toen overlegd wat ze zouden doen nog een keer klappen of zo maar laten maar hun vonden haar te jong ze is 54 daarop klapten ze nog een keer en kreeg ze minimale hartslag en polsslag terug
    ik heb haar nog naar buiten zien komen met alles er op en eraan slagetjes en ik weet niet wat nog meer heb de ambulance zien weg rijden en de politie wilde mij al naar ziekenhuis brengen maar ik mocht met de tweede ambulance mee die moest er toch naar toe en nachts om 03.00 mochten ik en de dochter weer even bij haar zijn toen was alles weer stabiel
    maar nu mijn vraag sorry dat het zo`n lang verhaal werd
    de eerste 2 maanden had ik nergens last van maar daarna ging het steeds slechter met mij ik kon niet meer goed slapen moet er wel even bij vermelden dat ik bijna dag en nacht op de weg sta ik doe zelf calimiteiten met mijn collega`s als er bijv. zware ongevallen gebeuren zorgen wij er voor dat de hulp verleners veilig hun werk kunnen doen
    nu heb ik hulp gezocht al 2 maanden geleden maar ivm vakanties van huisarts en praktijk ondersteuner gaan ze nu kijken waar ik het eerste terecht kan voor emdr cursus dus hoop dat dat snel wat opleverd
    daarom zou ik er graag eens met mensen over willen praten die hezelfde hebben mee gemaakt en hoe hun hebben gehandeld om alles weer een beetje op de rit te krijgen
    in ieder geval alvast bedankt alle hulp is welkom
    Groet Guus

    #133856 Reageer
    Dorien
    Gast

    M’n man heeft het ooit bij z,n moeder moeten doen,die helaas overleed.Hij heeft lang met een schuldgevoel rond gelopen, dacht dat hij iets fout had gedaan,maar dat was sowieso niet.Wat jou betreft ..je hebt n trauma meegemaakt, ik zou zeker emdr doen,dat haalt de scherpe randjes eraf,en ik denk er veel over praten ook wel helpt(met psycholoog ofzo),heel veel sterkte!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Hartstilstand eigen vrouw en zelf reanimatie gestart
Je informatie: