default-header

Hartrevalidatie voor “gevorderden”?

Home Forums Algemeen Hartrevalidatie voor “gevorderden”?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Hoi Hartgenoten,

Misschien dat iemand dit herkent of tips kan geven?

Oktober 2010 heb ik een mitralisklep reparatie met ring gehad in het catharina te Eindhoven, O zich goed gegaan. Na de normale poliklinische hartevalidatie ben ik weer begonnen bij mijn fitnessclub ommijn conditie wat op te krikken.
    En dat wil eigenlijk niet zo goed lukken. Ik kan dan nu wl inmiddels 30 minuten snelwandelen en eenfietstocht maken. Mar als ik eenkeer probeer te gaan joggen (7.5 km per uur, dus jogtempo) zit ik na 1,5 minuut met mijn hartslag dik boven de 160 en ga ik me echt niet beter voelen.
    Terug naar de cardioloog die mijn vraag om extra begeleiding hierbij beantwoord met snel een verwijzing,voor hartrevalidatie te schrijven en klaar is kees.
    Bij de balie aangekomem zegt de secretaresse dat dit vervolg niet meer poliklinisch kan en dat ik zelf een fysio moet zoeken met deze specialiteit.
    Mijn vragen zijn:
    -Wie weeet namen van fysio’s in Eindhoven die deze speciialiteit kunnen uitvoeren.
    -Wie heeft nog meer ervaring met het niet echt meer verder komen met de conditie (7 maanden na OHO? (ik ben laatste jaar 12 kg aangekomenmet een vreemde dikke buik)
    -Ofwil ik misschien teveel met mijn uitgeluberde hart en gerepareerde klep op 53 jarige leeftijd.

Beetje hulp gezocht, Ruud

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
Reageer op: Hartrevalidatie voor “gevorderden”?
Je informatie: