default-header

hartkloppingen, pijn borst, benauwdheid?

Home Forums Help?!? hartkloppingen, pijn borst, benauwdheid?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Heel even anoniem. Het betreft niet mijzelf, maar mijn partner.
    In het kort de geschiedenis:
    3 keer ontsteking beenader, zichtbaar met echo, waarvoor bloedverdunners voorgeschreven
    bruine vlekken op been (spataders?) en slecht genezend wondje op zelfde been (zelfde been als ook de ontstekingen)
    lange geschiedenis van hartritmestoornissen, eerder niet zichtbaar op ECG, maar bij een andere meting (geen idee wat ze daarmee bedoelden) was de afwijking wel zichtbaar.
    Lange tijd veel hoesten en benauwdheid
    Kortademigheid
    Sinds enkele dagen pijn op de borst.

Hij is de laatste tijd diverse keren in het ziekenhuis geweest en na de laatste ecg is dan eindelijk besloten om verder onderzoek uit te voeren.
    Hij heeft een aantal weken geleden 24 uur met bloeddrukmeter gelopen. Bloeddruk bleek erg wisselend en over het algemeen te hoog. Cholesterol is ook te hoog.
    Paar dagen geleden heeft hij met een kastje gelopen om 24 uur hartritme te meten. Vooraf ECG gemaakt, die goed zou zijn -op ritmestoornis na- en uitslag komt pas over 4 weken.
    Deze week moet hij naar een ander ziekenhuis voor fysiologisch onderzoek van het hart (radio-actief spul inspuiten en dan scan)
    Uitslag daarvan ook pas over 4 weken, terwijl de klachten met de dag toenemen.

Ik denk zelf ook aan embolie, vanwege de geschiedenis en het vele hoesten/benauwdheid/pijn op borst bij ademhaling.
    Maar zien ze iets dergelijks bij een hartonderzoek zoals deze week zal plaatsvinden of moet er worden aangedrongen op meer onderzoek?

Eerlijk gezegd maak ik mij nogal zorgen hierover, temeer omdat hartproblemen in zijn familie veel voorkomen.

Is het nu een kwestie van onderzoek en al die weken afwachten, of toch weer erachteraan zitten?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
Reageer op: hartkloppingen, pijn borst, benauwdheid?
Je informatie: