default-header

hartklachten naast diabetes en astma

Home Forums Ritmestoornissen hartklachten naast diabetes en astma

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Sinds 2007 bekend met diabetes ,type 2 ook een longaandoening,en macula degeneratie.
    Nadat ik begonnen was eind April met insuline kreeg ik kort daarop klachten.
    Veel transpireren neiging tot flauwvallen en een heel drukkend gevoel op m,n borst en keel.
    Je gooit het op het zal het diabeet zijn wel zijn of de longen spelen mee.
    Toch kreeg ik ook in de nacht dezelfde klachten.
    De volgende dag toch accuut opgenomen op de hartbewaking,daar had ik totaal nooit op gerekend dat de klachten van het hart afkomstig waren.\
    Al snel was het duidelijk gelukkig geen infarct.Het hart slaat vaak over en een heel ongelijke polsslag,zo 80 dan zakt hij naar 40.Het slaatook over maar het herhaald zich constant.En is heel goed voelbaar.Ook een fietstest gehad ook daar was het overslaan etc te zien.
    Toch werd ik naar huis gestuurd er was niets ernstigs aan de hand het was onschuldig.
    Daar de klachten bleven een halter gehad voor 24 uur.Duidelijk te zien dat bij inspanning de klachten toe namen.In het bloed zit een stofje dat er in het verleden toch iets aan de hand is geweest kan ook een infarct geweest zijn.Nu krijg ik weer een halteronderzoek voor 4 weken.De klachten blijven,het lijkt net of je een stuwing voelt in de hartstreek.Heel naar gevoel,en je word ongedurig,wat ik totaal niet herken in me zelf.
    De cardioloog weet niet goed wat het is en doet er een beetje vaag over van d,r is niks aan de hand.De huisarts daarin tegen waarschuwd om rustig aan te doen.Hij is heel eerlijk en zegt er zit wat te broeden.Het kan een ritme stoornis zijn.
    Ben niet hyperneveus of bang integendeel.Maar ik wil van dat rot gevoel af.
    Vermoeid en in m,n benen.Wie herkend dit?

#90023 Reageer
    Roland
    Gast

Hallo Teus,

welkom op dit forum. Ik heb eerder op een berichtje van jou gereageerd (ander forum…). Als ik een holteronderzoek krijg is dit altijd een uitgebreide, een 12-kanaals. Ik denk dat het belangrijk is dat je klachten goed in kaart gebracht worden, zeker gezien je historie. In de meeste gevallen gaat het om onschuldige ritmestoornissen waar zeker iets aan gedaan kan worden. Dat jij af en toe het gevoel hebt flauw te vallen is natuurlijk niet goed. ZIjn er al andere onderzoeken gedaan, zoals bijvoorbeeld een hartecho?

In 2008 kwam ik voor controle bij de longverpleegkundige. Ik vertelde haar dat mijn hart af en toe raar deed en toen is het balletje gaan rollen. Ik bleek ritmestoornissen te hebben. In 1e instantie leken ze onschuldig. 2x heb ik een catheterablatie gehad. De ritmestoornissen (vanuit de rechter hartkamer) kwamen terug en een hoge dosering bètablokkers hielp niet meer. In die periode ben ik meerdere malen op de 1e Harthulp terecht gekomen. In 2010 kwam de verdenking op levensbedreigende ritmestoornissen waarvoor ik nu een ICD heb. DNA onderzoek heeft aangetoond dat ik ARVC heb, een aangeboren hartspierziekte. Van kinds af aan ben ik vaak flauwgevallen zonder verklaarbare reden. Nu lijken de puzzelstukjes in elkaar te zijn gevallen maar ik besef dat ik heel lang een engeltje op mijn schouder heb gehad.

Heel veel sterkte en als je vragen hebt….gewoon stellen.

Hartegroet,
    Annemarie

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: hartklachten naast diabetes en astma
Je informatie: