Hallo Teus,
welkom op dit forum. Ik heb eerder op een berichtje van jou gereageerd (ander forum…). Als ik een holteronderzoek krijg is dit altijd een uitgebreide, een 12-kanaals. Ik denk dat het belangrijk is dat je klachten goed in kaart gebracht worden, zeker gezien je historie. In de meeste gevallen gaat het om onschuldige ritmestoornissen waar zeker iets aan gedaan kan worden. Dat jij af en toe het gevoel hebt flauw te vallen is natuurlijk niet goed. ZIjn er al andere onderzoeken gedaan, zoals bijvoorbeeld een hartecho?
In 2008 kwam ik voor controle bij de longverpleegkundige. Ik vertelde haar dat mijn hart af en toe raar deed en toen is het balletje gaan rollen. Ik bleek ritmestoornissen te hebben. In 1e instantie leken ze onschuldig. 2x heb ik een catheterablatie gehad. De ritmestoornissen (vanuit de rechter hartkamer) kwamen terug en een hoge dosering bètablokkers hielp niet meer. In die periode ben ik meerdere malen op de 1e Harthulp terecht gekomen. In 2010 kwam de verdenking op levensbedreigende ritmestoornissen waarvoor ik nu een ICD heb. DNA onderzoek heeft aangetoond dat ik ARVC heb, een aangeboren hartspierziekte. Van kinds af aan ben ik vaak flauwgevallen zonder verklaarbare reden. Nu lijken de puzzelstukjes in elkaar te zijn gevallen maar ik besef dat ik heel lang een engeltje op mijn schouder heb gehad.
Heel veel sterkte en als je vragen hebt….gewoon stellen.
Hartegroet,
Annemarie