default-header

hartaanval drie dagen na woedeaanval, kan dat?

Home Forums Help?!? hartaanval drie dagen na woedeaanval, kan dat?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Beste Hartgenoten,

Verleden jaar kreeg ik een hartaanval. In een overigens gezond hart (volgens cardioloog) was een stukje plak dwars gaan liggen in de kransslagader. Ik werd gedottedt en kreeg een stent. Hart had niets geleden, het gebeurde bijna voor het ziekenhuis en na 1 nacht mocht ik weer naar huis.
    Er werd mij gevraagd of er iets gebeurd was.
    De aanval was op maandag en de vrijdag ervoor was ik zo boos geweest, dat ik dacht er in te blijven. Dat is wel 3 dagen later. dat heb ik niet gemeld, omdat ik er niet meer aan dacht. Zou dit verband met elkaar kunnen houden of krijg je de aanval dan meteen ter plekke?
    Graag zou ik hier een antwoord op krijge. Ik ben 75 jaar.
    B.v.d. en vriendelijke groet, Jeanne.

#89001 Reageer
    Anoniem
    Inactief

Dag Jeanne,

Dat zou zomaar eens kunnen. Ik ben geen cardioloog, maar even kort mijn situatie. Binnen een zeer korte tijd is door een langlopend arbeidsconflicht (stress) mijn gezondheid snel achteruit gegaan. Afgelopen donderdag een catheterisatie gehad; er zaten verstoppingen (die helaas niet één twee drie gedotterd konden worden) en mijn mitralisklep is achteruit gegaan. Op 11 sept. jl. had ik de jaarlijkse controle bij mijn cardioloog. Vorig jaar was ik gedotterd en alles was verder in orde. Ik had op 11 sept. ook geen klachten.

Mijn cardioloog bevestigde, dat er door stress (woede) zeer snel hartproblemen kunnen optreden.

’t Zou dus kunnen, maar hoeft niet. Er zijn veel mensen die woedend zijn (geweest), maar geen problemen met hun hart hebben ondervonden.

#89002 Reageer
    Jeanne123
    Deelnemer

Hallo Herman,

Het lijkt inderdaad een soortgelijk geval. Bizar is dat enkele maanden eerder door de neuroloog was geconstateerd dat mijn halsslagaderen er uit zagen als van een 18 jarige, zo schoon! Dat gemeld hebbende in het ziekenhuis zeiden ze: ja dat kan, het hart is normaal maar op uw leeftijd kan er altijd een stukje plak loslaten.
    In ieder geval bedankt voor uw reactie.
    Vriendelijke groet, jeanne.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: hartaanval drie dagen na woedeaanval, kan dat?
Je informatie: