default-header

Hart op hol bij bukken / springen

Home Forums Hart- en vaatziekten Hart op hol bij bukken / springen

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #133920 Reageer
    Sharona
    Gast

    Goedemiddag allemaal,

    Mijn naam is Sharona, ik ben 28 jaar en ik wil mijn situatie met betrekking tot (onverklaarbare) hartklachten voorleggen in de hoop dat iemand het herkent en we ervaringen kunnen delen.
    Het begon op mijn 13e nadat ik heel hard had gefietst om op tijd op school te zijn. Toen ik snel opstond nadat ik had gebukt om bij mijn kluisje op de onderste rij te komen sloeg mijn hart plotseling eventjes op hol. Helemaal uit het niks. Het duurde slechts een minuut en toen was het plotseling weer over. Alsof je op een aan/uit knopje drukt, zo plotseling kwam en ging het. Het hart bonste keihard en héél snel, maar wel regelmatig. Het drukt ook heel erg op de keel en ik moet echt gelijk gaan zitten en wachten tot het over is. De eerste keer schrok ik ervan, maar dacht ik er verder niet over na. In de jaren daarna kreeg ik er steeds vaker last van en de periodes tussen de klachten werden korter. Waar ik het eerst één keer in de twee jaar had, had ik het rond mijn 18e tijdens bijna elke volleybaltraining als ik bukte om een bal op te rapen of sprong om een bal te smashen. In de tussentijd meerdere keren naar de huisarts geweest en met holters rondgelopen waarop steeds niets te zien was, omdat ik er (natuurlijk) precies dan geen last van had. Vervolgens allerlei onderzoeken bij een cardioloog gehad, maar ook daarbij had ik geen klachten dus was niets te vinden. Het advies was: “mee leren leven en geen sporten doen waarbij je moet bukken en springen…”. Nu tien jaar later heb ik er nog steeds last van en heb ik mijn leven er best wel op aangepast. Sporten/bewegen is niet meer zorgeloos, ik ga niet meer “voluit” en ben me continu bewust van de bewegingen die ik maak en zorg dat ik goed blijf ademen. Dan lukt het me om een “aanval” te voorkomen. Momenteel ben ik bij een andere cardioloog onder behandeling, maar ook bij hem doen mijn klachten niet direct een belletje rinkelen. Het enige waar hij aan denkt is misschien AVNRT. Ik heb weer allerlei onderzoeken gehad, waaronder een fietstest waar ik ook bij mocht bukken en springen, maar toen had ik helaas weer geen klachten. Volgende week spreek ik hem weer en zal ik vragen of ik een elektrofysiologisch onderzoek mag laten doen (hopelijk onder narcose) in de hoop dat het dan wel lukt om een aanvalletje uit te lokken.

    Mijn vraag: zijn er mensen die ook dergelijke klachten hebben (gehad)? Zo ja, wat zijn je ervaringen en hoe is het opgelost?

    Alvast super bedankt!!

    Groeten,
    Sharona

    #135703 Reageer
    Michelle
    Gast

    Beste Sharona,

    Ik herken je verhaal en klachten precies en wil je vraag graag beantwoorden, maar ik wil niet mijn hele levensgeschiedenis hier vermelden. Misschien kun je me laten weten hoe ik je op eem andere manier (prive) kan bereiken.

    #136255 Reageer
    Sharona
    Gast

    Beste Michelle,

    Dat snap ik heel goed!

    Ik hoor heel graag je verhaal, maar wil liever mijn privé-mailadres hier niet noemen. Ik heb nog een mailadres die ik ooit in mijn jeugd aan heb gemaakt, maar nu amper gebruik. Dat is misschien hier wel handig voor te gebruiken: huizesoes@hotmail.com

    Alvast héél erg bedankt voor je bericht. Dat helpt me enorm.

    Groeten,
    Sharona

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Hart op hol bij bukken / springen
Je informatie: