Mijn naam is Yvonne en ben 51 jaar. Drie weken geleden was ik aan het witten bij een neefje van me en kreeg een vervelend gevoel in mijn borst. Ik dacht dat ik last van mijn spieren had want ik had een uur boven mijn hoofd gewerkt.
Het vervelende gevoel werd niet minder en de mensen om mij heen vonden het toch wel tijd om de huisartsenpost te bellen. Toen de ambulance arriveerde bleek meteen dat er onregelmatigheden in het hartfilmpje te zien waren en werd ik met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Uiteindelijk bleek er een vernauwing te zitten en ben ik in Enschede gedotterd en er zijn twee stents geplaatst.
Nu ben ik weer thuis en gaat het eigenlijk best wel goed. Een van de medicijnen die voorgeschreven werd is Metoprolol. Ik kreeg een uitbraak van psoriasis en dat blijkt een bijwerking van dit medicijn te zijn. Ik heb contact opgenomen met mijn huisarts en deze heeft weer contact opgenomen met mijn cardioloog. Advies was om gewoon met het medicijn te stoppen. Dit vind ik een beetje raar. Je slikt dit toch niet voor niets?
Volgende week begin ik met revalidatie. Daar ben ik wel heel blij mee. Ik moet echt weer leren om vertrouwen in mijn lichaam te krijgen.
Ook hoop ik snel antwoord op mijn vraag te krijgen of ik inderdaad maar zo kan stoppen met dit medicijn en of ik niet een vervangend middel moet nemen.
Hebben meer mensen last van dit medicijn gehad? En zo ja wat was het advies van je cardioloog?