kroontje schrijft:
[quote]Begin september van dit jaar heeft onze zoon van 15 een openhartoperatie ondergaan.
De bedoeling was een rossprocedure, maar door compilcaties tijdens de operatie heeft hij uitendelijk 2 donorkleppen en een stuk van de aorta gekregen. Door de complicaties heeft de operatie veel langer geduurd dan gepland, ruim 13 uur en is hij ook aan aantal keren opnieuw aan de hartlongmachine gelegd. Het herstel gaat op zich best goed alleen heeft hij erg veel problemen met zijn geheugen. Hij kan eigenlijk nog maar weinig onthouden en dat geeft problemen met school. Hij zit in 4 vwo. Komt iemand dit bekend voor en weet ook of het vanzelf beter wordt of niet. Zijn cardiologen weten het niet, behandelen niet vaak kinderen van zijn leeftijd(meestal babies en peueters)of kinderen met een lager opleidingsniveau en die hebben er volgens de artsen geen last van.
kroontje[/quote]
Hallo Kroontje,
Zou het ook niet kunnen liggen aan de nawerking v/d narcose en de emoties van de operatie? Een open hartoperatie is natuurlijk niet niks, zeker niet als nog maar 15 bent en volop in de puberteit zit.
Mijn ervaring is dat na direct na een operatie mijn opnamevermogen (voor instructies t.a.v. medicijngebruik etc.etc) heel gering is, naar mijn gevoel als gevolg v/d vele indrukken en emoties die zo’n ingreep nu eenmaal met zich meebrengt.
Het komt na verloop van tijd wel weer terug, maar als je (zoals ik) 65plusser bent, heet het al gauw: ” ja maar je bent ook geen jonge hond meer” of: ” ja, je wordt ook wat ouder, accepteer dat maar vast”
Ja, dank je de koekoek, dat werd ook gezegd, voordat mijn hartklachten uberhaupt als zodanig erkend werden. ” oorzaak: het ouder worden” En voordat mijn osteoporose ontdekt was, precies hetzelfde: hoezo rugklachten? ” meneer u bent de jongste niet meer, dat komt omdat je ouder wordt ”
Laten we hopen dat bij een jeugdige leeftijd als dat van uw zoon, het lichaam de veerkracht heeft, tot een snel herstel en dat het opnamevermogen op termijn weer helemaal goed komt.
Zo sta ik er nog altijd van te kijken, hoe snel het lichaam zich kan herstellen na goed kapot te zijn, van een 4-daagse of een andere zware wandeltocht te hebben gelopen.