Dank voor jullie berichten.
@Roland: Gelukkig heb ik nooit een andere ritmestoornis gehad dan atriumfibrilleren en een keer een flutter. Maar er waren ook artsen die mij nooit Tambocor durfden te geven omdat ze dan dachten dat ik wel gevaarlijke ritmestoornissen zou kunnen krijgen. Maar dat lijkt dus niet van toepassing. Ik ben blij dat het op deze manier toch een beetje verantwoord ingesteld is. En alhoewel ik eerst geen voorstander was van het middel, ben ik nu toch een stuk fitter als op sotalol.
@Lotje Ik gebruik er nog een beetje metoprolol bij. En nog een ace remmer. Al met al best te doen. Aangezien het niet zoveel metoprolol is. Ik neem daarvan de helft van wat me voorgeschreven is. Omdat ik me daar beter mee voel. Anders drukt het wel te veel en vind ik mijn rustpols te laag. En ik heb nogal de neiging om slecht te slapen bij hoge doseringen bètablokkers.
Bij mij geeft het in ieder geval geen problemen om een paar borrels bij mijn medicijnen te nemen. Maar het moet natuurlijk niet te vaak voorkomen. Hoe dit bij anderen gaat durf ik geen voorspelling over te doen. Het is natuurlijk wel een dubbele belasting voor je lever.