Hallo Bibi,
helaas is het zo dat hart- en longproblemen dicht bij elkaar liggen. Daar kan ik over meepraten. Ik word al jaren voor astma behandeld maar mijn longarts begon te twijfelen aan deze diagnose doordat resultaten van onderzoeken niet klopten met hetgeen de artsen hoorden en zagen. Ik heb recent weer een histamine provocatietest gehad waaruit duidelijk blijkt dat er wel degelijk sprake van astma is. Ik heb het meeste last hiervan bij inspanning, ik word dan erg benauwd en hees. Het is nog steeds niet duidelijk waardoor dit veroorzaakt wordt. Ik heb een hartaandoening waarbij het probleem in de rechterhartkamer zit. Toch zegt mijn cardioloog dat dit niet de oorzaak is van mijn benauwdheids- en heesheidsklachten. Ik zit al heel lang in de medische molen. Ik heb een bronchoscopie gehad, er is weefsel uit de luchtpijp onderzocht. Ik ben diverse keren gespiegeld door de kno-arts. Ook de mdl-arts is bij alles betrokken geweest. Nu is er een verdenking dat iets in het strottenhoofd mijn klachten zou kunnen veroorzaken. Ik wacht op een oproep voor verder onderzoek.
Kort samengevat treden bij mij de klachten dus ook op bij inspanning. Een trap oplopen kan al een trigger zijn. Waarom is er bij jou nog geen inspanningstest gedaan? Misschien dat je hiermee ook iets verder komt.
Ik ben benieuwd hoe het met je verder gaat en zou graag op de hoogte blijven. Je mag me ook via mijn profiel ‘privé inbox’ mailen.
Sterkte met alles.
Hartegroet van Annemarie