Gedichten/Muziek
- Dit onderwerp bevat 278 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 11 maanden geleden door anna ellis.
-
AuteurBerichten
-
aart 1970Deelnemer
Ik kijk even naar de tv,
’t gaat over orgaan donatie
Misschien nog niet zo gek,
na je dood verwisselen van plaatsieToch vind ik het wel vreemd
die organen die waren van mij
Maar denk er wel over na
Je maakt veel levenden blijAls je dood bent, is dat niet meer eng
dan kun je je hart toch wel geven
Kom mensen je moet het doen
Je geeft anderen een beter levenaart 1970DeelnemerLeef elke dag alsof het je laatste is
Voor je het weet gaat het allemaal misVoel elke adem heel intens
Vervul voor je zelf steeds iedere wensWees goed voor een ander, een ander dan ik
Straks is het te laat bij je laatste snikaart 1970DeelnemerDat moment toen ik jou zag, het begon met een teen
Dat moment toen ik jou zag, volgde al heel snel een beenDat moment toen ik jou zag, te danken aan je ma dat staat buiten kijf
Dat moment toen ik jou zag, ze drukte en drukte toen volgde je lijfDat moment toen ik jou zag, was de dag dat mijn leven weer begon
Dat moment toen ik jou zag, voelde ik dat ik eindelijk wonDat moment toen ik jou zag, zo lief zo klein en zo teer
Dat moment toen ik jou zag, vergeet ik nooit meerDat moment toen ik jou zag, kreeg ik mijn mooiste cadeau
Dat moment toen ik jou zag, we noemde je Margotaart 1970DeelnemerDE WIND
Was vaak bezig met jou
ook vaak iets wat benauwd
Toch bleef ik je tot ’t einde trouw
Iets wat me best veel heeft berouwd
Nu ben ik het zat mijn druk, die druk van jongs af aan
Ik hou je echt niet langer vast en laat je fluitend gaanaart 1970DeelnemerGod schiep de mens
Maar eerst de aarde
Er is nog niemand
Die dat evenaardeKnap hoor geen enkel
Mens draagt dezelfde pet
Hij heeft ons heel zorg-
vuldig in elkaar gezetaart 1970DeelnemerOp het strand daar lag een mooie vrouw
Ik keek naar haar en werd steeds heterNaar haar ronde borsten en haar blonde haar
En door haar welgevormde gat een heel dunne veteraart 1970DeelnemerMaak er wat van, leef intenser en ook meer
Kijk niet steeds terug naar de vorige keer
Het is vandaag toch weer een nieuwe dag
Denk niet meer aan gister, niet meer beklag
Kijk vooruit en zoek de zonneschijn
Zie hoe goed het ook allemaal kan zijn
Hoe het ook zal gaan dat weten we niet
Doe het nu maar, dus leef en geniet !!aart 1970DeelnemerMijn moeder waste in Omo
Mijn tante deed dat in Dash
Ik doe het in de machine
Die doet voor mij de wasaart 1970DeelnemerIk reed in een lelijk eendje
Zo ééntje met een linnen kap
Wat een gekke auto zij Leentje
Gelijk heb je hij is ook niet knap
Maar je kunt er lekker in rijden
En zelfs een verhuizing in doen
Hou jij het maar bij je kever
Dan rij ik wel in mijn citroenAnnoniemDeelnemerOké dat heeft hij overwonnen, de drank heeft hem niet meer in de ban
Waarmee het allemaal is begonnen, vind het fijn dat hij gewóón weer drinken kanZoop om zijn verdriet te verdringen, maar verdriet werd enkel maar meer
Hij zag ook vaak de raarste dingen en was stom dronken keer op keerToch liet hij het niemand merken, die ander die ging het niets aan
Hij zei dat hij hard moest werken, dan kon hij de kroeg in gaanDaar kon hij in zijn eigen wereld leven, een leven zonder pijn en verdriet
Ook al gingen zijn handen vaak beven, heel anoniem ze zagen het nietOp een dag blikte hij in een spiegel en zag zichzelf daar laveloos staan
Hij schrok van die vent in de spiegel en zei: jij moet stoppen anders ga je er aanHij drinkt nu nog wel eens een drankje, een biertje of soms een contreau
Maar zegt veel vaker nee hoor dank je! en hij voelt zich veel beter zoaart 1970DeelnemerGoedemorgen zonder zorgen,
De eerste zin voor een nieuwe dag
Heeft u ook lekker geslapen
Of zat u nog in uw eigen leed
Had u soms pijn of misschien verdriet
Voelde u zich niet zo geborgen
Hoeft voor u niet direct een vlag
Bent u net wakker en zit nog te gapen
Of nog te dromen zoals dat heet
Doe dan nu uw ogen open, kijk naar buiten en geniet
aart 1970DeelnemerNeem een hele grote lepel met de mooiste kaviaar
En drink de wijn die je zo lief hebt, die rode of die witte van een prachtig jaar
Lees nog een keer je eigen boek uit, even stil zijn opgaan in de lucht
Kijk nog een keer naar de wereld, zie de wezensvreemde klucht
Ruik nog een keer aan de rozen, bij de bakker aan vers brood
Morgen ben je niet meer in ons midden, nee want morgen ben je dood
Morgen kan het echt gebeurt zijn, na een ziekte of zomaar dood
Morgen kan het echt gebeurt zijn, de wal ligt o zo dicht bij de sloot
Pak alles aan met beide handen, zonder zeuren, gewoon blij
Pluk de dag met volle teugen, want morgen is het echt voorbij
Maak de reis die je wilt maken, naar het zuiden of zie het noorderlicht
Zeg iets liefs tegen je liefste, schrijf je laatste mooie gedicht
Huil je kop leeg en veeg je tranen, maak je laatste ruzie goed
Voel je hart verdomme kloppen, voel het suizen van je bloed
Mocht je morgen toch nog leven, dan was dit alles toch geen straf
En echt niemand in deze wereld, echt niemand pakt je gisteren nog af !
Modulatie 2001 bron: Youp van ‘t Hek, Dank je wel Youp
aart 1970DeelnemerGeef mijn handen aan de armen die nooit een hand zijn toegereikt.
Geef mijn benen aan de kreupelen opdat zij dan kunnen, wat op lopen lijkt.
Geef mijn mond aan de stomme, laat ze vertellen hun eigen verhaal.
Geef mijn haren aan de dun behaarde, misschien zijn zij dan minder kaal.
Geef mijn ogen aan de blinden, opdat zij eindelijk weer kunnen zien.
Geef mijn talenten aan de domme, ik kreeg er bij mijn geboorte zeker tien.
Geef mijn oren aan de doven, ik hoorde immers steeds voor twee.
Geef mijn body maar aan de aarde, misschien kan zij er nog wat mee
Geef mijn longen aan een ieder, die mogelijk zitten in ademnood.
Geef mijn hart aan al mijn liefdes, ik hield van hen tot aan mijn dood
aart 1970DeelnemerDE DINGEN DIE GOD NIET ZAL VRAGEN OP DIE DAG !!!
1. God zal niet vragen in wat voor een auto’s je hebt gereden. Hij zal vragen hoeveel mensen je hebt vervoerd die geen vervoer hadden.
2. God vraagt niet hoeveel vierkante meter je huis was. Hij zal vragen hoeveel mensen je hebt verwelkomt hebt in jouw huis.
3. God zal niet vragen hoeveel kleren je in je kast had hangen. Hij zal vragen hoeveel mensen je hebt geholpen om aan kleding te komen.
4. God zal niet vragen hoe hoog je hoogste salaris is geweest. Hij vraagt alleen hoe je zover bent gekomen.
5. God vraagt niet wat je titel of functie was. Hij vraagt alleen, of je je werk zo goed mogelijk hebt uitgevoerd naar je kunnen.
6. God vraagt niet hoeveel vrienden je had. Hij vraagt alleen voor wie jij een vriend was.
7. God vraagt niet in wat voor een buurt je woonde. Hij vraagt alleen hoe jij je buren hebt behandeld
8. God vraagt niet naar je huidskleur. Hij vraagt alleen naar de inhoud van je karakter
9. God vraagt niet hoeveel handen je hebt geschut. Hij vraagt alleen hoeveel handen je hebt toegereikt aan hen die het nodig hadden.
10. God hoeft je niet te vragen aan hoeveel mensen je dit hebt verstuurd,. Hij wist je beslissing al.
Ik heb dit ontvangen van iemand die denkt dat ik een bewaarder ben, dus daarom verstuur ik het naar mensen, waarvan ik hetzelfde denk.
Nu is het jouw beurt om dit door te sturen, naar de mensen die bewaarder zijn in jouw leven.VRIENDEN ZIJN ALS STERREN, JE ZIET ZE NIET ALTIJD, MAAR JE WEET DAT ZE ER ALTIJD VOOR JE ZIJN, HOUD ZE DICHT BIJ JE!!!
MariaDeelnemerRob schreef het gedicht:
[quote]Op die dag ! [/quote]Van alle gedichten en schrijfsels, raakt me dit het meest..
Dank je wel Rob, voor deze overpeinzing…
Ik tel niet alleen mijn zegeningen, maar nu hier ook mijn sterren, en daar ben jij er èèn van..
Liefs Maria
-
AuteurBerichten