default-header

Even voorstellen (na hartinfarct 3 jaar geleden)

Home Forums Even voorstellen Even voorstellen (na hartinfarct 3 jaar geleden)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Mijn naam is Marcel, ten tijde van mn infarct 47 jaar. Nu toch maar eens kijken op dit forum om contact te krijgen met lotgenoten en zo wellicht een oplossing voor mn probleem te vinden.
    Weet niet zo goed waar te beginnen, maar bij het begin is het eenvoudigste, lijkt me.
    Na een drietal jaren variërend van “het gaat best” tot “ja, goed hoor” of helemaal geen reactie nu onderkend dat het soms helemaal niet goed lijkt te gaan. Nog steeds, of eigenlijk nu pas heb ik de behoefte om wat mij is overkomen onder ogen te zien.

In 2009 een (onverwacht) infarct (myocard o.i.d.) te hebben gehad, twee stents en een maand later nog drie rijker, kon het herstel beginnen. Wilde er weer helemaal tegenaan en stapt zo eigenlijk bewust over bepaalde dingen heen. Hup, weer werken en alles doen, leek geen probleem te zijn. Totdat juist dat enige geniepige probleempje over bleef waardoor ik nu op dit forum terecht ben gekomen. Een en ander heeft niet zomaar hiertoe geleid, maar via huisarts toch uiteindelijk bij een ware psychologe terecht gekomen. Dit heeft verhelderende gesprekken opgeleverd, maar lost niet alles op (en misschien is dat ook teveel gevraagd).

Waar ik (erg) mee zit; Alhoewel het al minder lijkt te worden, kan ik mij nog al eens druk maken om sommige zaken. Er begint zich dan een vreemd gevoel te ontwikkelen in de borststreek waardoor ik mij soms juist daar om druk begin te maken en het alleen maar verergert. Dit gevoel is niet vergelijkbaar met een infarct maar misschien lijkt het begin ervan hier een beetje op. In ieder geval, door juist op dat gevoel te concentreren (ook al wil je dat niet), lijkt het alleen maar erger te worden. Ga ik dan slapen, is het weg. Gek genoeg lukt dat slapen gaan vrijwel altijd.

Al een heel verhaal en wellicht wat onduidelijk, maar dat zal ik proberen later wat te verhelderen.

Wellicht is dit (registratie en voorstelling) een goede stap om mijn “probleem” te onderkennen en hopelijk ook op te lossen, voor zover dat mogelijk is.

Marcel

Het moment dat dit schrijf, heb ik werk, doe weer alles wat ik ” er voor ” ook deed en zelfs meer. Overigens heb ik mijn (huidige) werkgever niet op de hoogte gebracht vanwege voor de hand liggende redenen.

#88881 Reageer
    Anoniem
    Inactief

Dag Marcel,

Toch maar een reactie van mij. ‘k Heb er lang over nagedacht.. Eigenlijk weet ik niet wat je verwacht te horen!

Ik heb sterk de indruk dat het ‘probleem’ bij jou niet lichamelijk iets is maar meer psychisch. Ik ben geen arts en evenmin een psychiater/psycholoog, dus blijf ik voorzichtig.

Je maakt je druk om sommige zaken… wat voor zaken? Zaken waar je je echt druk om moet maken of denk je zelf dat je er druk om moet maken? Een ingebeeld iets o.d.?!

Naar mijn mening zou je toch eens weer naar een psycholoog moeten gaan… wellicht dat je dan weer je gevoelens wat beter c.q. gestructureerder in een andere richting kunt krijgen. Een richting die voor jou heilzamer zou zijn. Iets meer in de trant van pluk de dag en geniet van het leven…!

Of deze reactie je helpt… ik betwijfel het, ik hoop het wl!

Sterkte er mee.

Groet,
    Jaap L.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Even voorstellen (na hartinfarct 3 jaar geleden)
Je informatie: