Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en wil mij even voorstellen.
Mijn naam is Rob en ben sinds kort dus ook hartpatiënt.
Ruim een maand geleden werd ik wakker met een gevoel van, dit klopt niet helemaal.
Toen ik helemaal wakker was voelde ik mijn hart op een vreemde manier kloppen en werd wat duizelig. Ik voelde dat ik een arts moest raadplegen omdat het niet goed zat. Na de huisartsenpost gebeld te hebben kon ik direct langskomen. Tijdens de rit naar de huisartsenpost voelde ik me steeds slechter worden. Bij de huisarts aangekomen moest ik even wachten in de wachtkamer. Dit leek wel uren te duren. Toen ik eenmaal bij de huisarts in de spreekkamer was ging alles snel. De arts voelde mijn pols en vertelde dat dit duidelijk was en belde direct naar de spoedeisende hulp. Na 50 meter lopen werd ik warm ontvangen en lag ik in mum van tijd aan alle toetsers en bellen. De cardioloog wilde eerst proberen met een infuus om het ritme weer normaal te krijgen. Dit lukte helaas niet en werd overgegaan met een cardoversie. Toen ik wakker werd klopte het hart weer zoals het hoorde (van 200 slagen onregelmatig naar 90 regelmatig). Nu van de week een echo gehad en bleek mijn linkerkamer vergroot te zijn en was dus de reden van de ritmestoornis.
Al met al nu voor altijd aan de Betablokkers, cholesterol verlagers en bloedverdunners.
Een vraag over mijn medicijnen stel ik zo even in de juiste rubriek.