default-header

Even voorstellen

Home Forums Algemeen Even voorstellen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80207 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hoewel ik al in ben gegaan op het onderwerp Stophanthin, wil ik me hier nog even voorstellen.

    Ik ben een vrouw van 61 jaar.
    Ergens in april kreeg ik druk op mijn borst en maakte een geintje dat er in het verleden eens iemand vertelde dat [i]daar[/i], met zijn vuist drukkend op mij borst, een hartaanval kunt herkennen. Ik heb maanden met die druk gelopen, het was vervelend, maar beperkte me niet in mijn leven.
    Begin augustus veranderde de druk in heftig bonzen, duizelingen, moe, ellendig. IK durfde niet meer op straat.

    Met veel moeite heb ik de gang naar huisarts/ internist/ caridoloog en allemaal testen gedaan. Het leek op niets uit de lopen en ik zag me al met een zenuwtabletje weg gestuurd worden.
    Uit de röntgenfoto bleek echter een oud litteken van een hartaanval, kon 3 weken maar ook 3 maanden zijn. Gelukkig ik heb wat, dacht ik.

    Thuisgekomen kwamen er natuurlijk honderd vragen op me af. Mijn vriendin had de medicijnen opgehaald en die verwarden me helemaal!

    O.a. kreeg ik simvastatine, zonder dat er na werd gekeken of ik wel een verhoogd cholesterol had.
    Ik wil geen medicijnen zonder uitleg, ik ben mijn hele leven tegen medicijnen geweest en zeker tegen medicijnen waarvan ik niet weet wat ze doen.

    Gelukkig hebben we internet, maar dat onderzoek maakte het alleen maar erger.

    Nu is het toch iets anders of je besluit een zalfje niet te gebruiken tegen een puist op je kin of medicijnen voor je hart.

    Verwarring en slecht geheugen is onderdeel van mijn ziekvoelen. Dus ik lees veel, maak ook aantekeningen, maar ik kom er als leek niet uit.

    Kan iemand me helpen aan een goede begeleider/arts om op alternatieve manier deze ziekte aan te pakken.

    Bij voorbaat bedankt voor het lezen van dit epistel.

    #90658 Reageer
    Biebs
    Gast

    Hoi,

    Helaas kan ik je niet helpen. Ben zelf ook ‘beginnend patiënt’ en nog zoekende nar wat er allemaal gaat gebeuren en wat ik aan medicatie heb. Maar door mijn jongere leeftijd (net 36) staan mijn artsen wel open voor mijn vragen.

    Ik hoop dat je snel iets of iemand vindt waar je je vragen kwijt kunt.

    Biebs

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Even voorstellen
Je informatie: