Hoi,
Ik ben Biebs, 36 jaar en weet sinds twee week dat ik ook hartpatiënt ben. Verder woon ik samen, heb een leuk knulletje van bijna 3 jaar.
Het begon met een, volgens de vervangende huisarts, longontsteking hartje zomer wat ik niet geloofde. TWee dagen later werd ik wakker met een ongelooflijke pijn in mijn rechterbeen en kon ik amper aan meer lopen. Vervangende huisarts opnieuw gebeld en toen doorgestuurd naar de SEH met verdenking trombosebeen wat ik ook al niet geloofde. Trombosebeen is rood, dik en warm en mijn been was dun, bleek en ijskoud. Maar goed, ik had mijn zin en werd onderzocht. In mijn been konden ze niets vinden op de echo dus longfoto’s gemaakt. Nog voor ik terug was op mijn kamertje op de SEH stond de longarts er al. Meerdere zware longembolien, opname volgde en mijn been bleef zeer doen. Hier werd wel naar ‘gekeken’ maar niets mee gedaan. Na 5 dagen mocht ik weer naar huis en kon ik me melden bij de trombosedienst. Mijn been bleef zeer doen dus toch weer terug naar de huisarts. Die vermoedde een aderkneuzing doordat de bloedprop niet vast had gezeten. Moest het een weekje aankijken en anders weer aan de bel trekken. Wat ik dus deed. Werd doorgestuurd naar de vaatchirurg en die deed een uitgebreidde echo van mijn been waar nu wel een afsluiting op gevonden werd. En omdat de ene een arteriële kwestie is en de andere een venueze kwestie moest er een oorzaak zijn dat deze nu beide naar voren kwamen. Vermoed werd gaatje in het hart. Dus hartecho. Daar werd inderdaad een gaatje op gezien en om alles goed te zien een uitgebreide slokdarmechocardiogram gekregen. Daar kwamen de ASD’s en VSD’s naar voren. Er werden nog wat medische termen genoemd maar die heb ik helaas niet onthouden. Verder heb ik nog een 14 dagen met een cardiobeeper gelopen omdat ik hartritmestoornissen meende te voelen. 11 november mag ik terug om te horen wat er nu verder gaat gebeuren en wat ik nu allemaal precies mankeer.
Ik ben al vanaf diagnose op zoek naar lotgenoeten maar kan nergens een actief forum vinden waar mensen van mijn leeftijd (36) zitten. En die hoop ik hier te vinden.