Dag allemaal,
Nu bijna 2 jaren na een infarct (was 41 toen). Kom ik deze website tegen. Heb me direct aangemeld. 13/01/2010 rond 11 uur ’s avonds voel ik me misselijk. Na enkele minuten komt mijn avondmaal weer naar boven. 2 minuten later loop ik leeg, maar aan de andere kant. 🙁 Vreemd !? Ik ben nooit ziek. Ik denk dat ik een buikgriep heb.
Ik begin wel pijn in mijn borst te hebben en een lichte angstaanval. Het is niet de eerste keer dat ik last heb van mijn borst maar na een glas cola is het meestal over. Vandaag niet. Ik begin een beetje last te hebben van mijn kaak en mijn linker hand lijkt in slaap.
Ik bel direct 112 met mijn symthomen en sturen direct een ambulance. Ik maak mijn vrouw wakker en leg haar alles rustig uit. (Zij is Francaise en wij zijn sinds 3 jaar terug in Nederland)
De ambulance komt er aan (oh ja, wij zijn op 4 hoog zonder lift). Dus daar klimmen ze met de hele uitrusting. Boven aangekomen vragen ze voor wie het is. Ik antwoord dat het om mij gaat en krijg te horen dat het duur zal zijn als ze voor niets komen … Ze werden opgeroepen voor een hartinfarct en ik sta recht op. Ze sluiten me aan en drukken op “ON”.
Na 15 sec. is het duidelijk dat het geen grap is … ze zijn nog witter dan hun kleding. Ik krijg een pil, infuus, etc en krijg te horen … “U hoort niet zo te zijn … u zou nu op de grond moeten liggen …”
Ik ga dus mee naar Rotterdam Zuid. Daar hoor ik dat ik een paar stents krijg. Ik kom in de OK en ze gaan via mijn arm naar mijn hart. Daar wordt de arts ook wit … Hij haalt zijn “kabel” uit mijn arm en zegt : “U gaat naar Dijkzicht want wij kunnen hier niets doen, u moet open.”
Enkele uren later kom ik in de OK in Dijkzicht. Krijg te horen dat ik bypassen nodig heb en ik val in slaap.
Ik wordt wakken in de IC en krijg te horen dat ik ongeveer 11 uur op de tafel heb gelegen. De eerste keer 5 uur en in de nacht nog 7 uur na post-op complicaties (een van de bypass deed het niet en lekte)
Na 6 maanden kon ik weer dingen doen.
Vandaag gaat alles goed. Ben gestopt met roken zonder enkel probleem, ik kan weer fietsen, ik laat mijn hond uit met lange wandelingen en ben weer op een motorfiets gestapt sinds een paar weken.
Ben.