default-header

even voorstellen

Home Forums Even voorstellen even voorstellen

• Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door Ash.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Hallo iedereen

Ik ben Esther en heb een dochter van 9 jaar zij heeft pulmonaal stenose dat is een aangeboren hartklepafwijking.Het is een verdikking of vergroeing van de klep tussen de rechterkamer en longslagader waardoor er onvoldoende bloed naar de longen stroomt.
    Hierdoor komt er meer druk op de rechterkamer om het bloed door de nauwe klepopening te stuwen.Ik hoop dat ik het een beetje correct heb uitgelegen?
    De reden dat ik hier op het forum terecht ben gekomen is dat ik als alleenstaande moeder maar weinig personen ken waarmee ik over dit onderwerp kan praten en die het uberhaut al begrijpen.Steeds meer begin ik mij te beseffen hoe belangrijk het hart is en dat het niet als vanzelfsprekend moet worden gezien.

mvgr Esther

#88929 Reageer

Hoi Esther,

Welkom op dit forum. Ben hier ook pas nieuw.

Wat erg voor je dochtertje. Ik weet niet zoveel van de aandoening. Gaan ze het opereren of moet je dochtertje hier mee leven?

Veel sterkte!

Zomaar

#88930 Reageer
    Ash
    Deelnemer

Bedankt zomaar :laugh:

Momenteel zit mijn dochter volgens de cardioloog in een grijs gebied en zal
    ze om de twee jaar voor controle langs moeten komen.
    Indien het slechter zal gaan dan willen ze overwegen om een hartkatheterisatie uit te voeren,
    dit gaat door middel van ballondilatatie.Er word via de lies een soort van ballon binnen gebracht die richting de klep gaat om deze wijder te maken.Ik hoop dat ik dit goed uitleg want ik heb daar verder niet echt uitleg over gehad omdat het momenteel niet van toepassing is voor mijn dochter.

gr Esther

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: even voorstellen
Je informatie: