Hallo Piet.
Sinds vorig jaar zomer prik ik zelf, (via de nationale trombosedienst).
Perfect geregeld daar. Eerst doe je een e-learning op internet, daar zit dan een soort toetsje aan vast (heel goed te doen, al zeg ik het zelf)
Als je dan het “certificaat” haalt, komt er iemand bij je thuis die je alles uitlegt, dan moet je even laten zien of je alles begrepen hebt d.m.v. een paar inr bepalingen, en als dat goed gaat krijg je gelijk alles uitgereikt, en kun je zelf aan de gang.
Vanaf mijn eerste contact met ze, heeft het bij mij 6 dagen geduurd voor ik zelf aan de gang kon.
Je kan trouwens nog een e-learning doen om zelf je dosis te bepalen, die heb ik ook gedaan, maar om de een of andere reden krijg ik mijn dosering via de dienst, maar dat vind ik ook goed.
Als er vragen of opmerkingen zijn, word je zeer vriendelijk te woord gestaan, ze denken altijd met je mee, en als je spullen nodig hebt, bijv. naaldjes of stripjes, sturen ze die zelfs naar je vakantie adres. Je zou bijna denken dat ik aandelen bij ze heb, maar ik kan er niets anders van maken, als dat ik het perfect geregeld vind. ( en je bent uiteraard van die waardeloze bezoeken aan de “prikdienst” af.
groet Tom 🙂