default-header

Efficiëncy in de medische zorg

Home Forums Wachtlijsten Efficiëncy in de medische zorg

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #81175 Reageer
    azopstap
    Deelnemer

    nou nou het is allemaal heel wat he wat jullie te verduren krijgen,maar kop op en ga ervoor, veel sterkte Yvonne

    #81176 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    wens je heel veel sterkte de komende tijd, het is niet niks een harttransplantatie.
    ben net een week thuis uit het ziekenhuis ..heb er 14 dagen gelegen, maar dat wat een hartklepoperatie.
    probeer kalm te blijven, maar ja dat lukte mij ook niet hoor.
    als je geopereerd wordt zal ik een kaarsje voor je branden als ik het weet.
    houd je taai :confused:
    cesarina

    #81177 Reageer
    jacohans
    Gast

    [quote=azopstap]nou nou het is allemaal heel wat he wat jullie te verduren krijgen,maar kop op en ga ervoor, veel sterkte Yvonne[/quote]
    Bedankt voor je reactie
    groetjes Hans

    #81179 Reageer
    aart 1970
    Deelnemer

    Hoi Hans,

    Hoop echt voor je dat alle onderzoeken uiteindelijk zonder problemen kunnen leiden tot je transplantatie.

    Je doorzettingsvermogen zal je helpen ook deze strijd weer te winnen, blijf positief man.

    Ik wens jullie heel veel sterkte toe en hoop je met een nieuw hart toch weer snel te kunnen lezen.

    Toi toi toi,
    Rob

    #81178 Reageer
    jacohans
    Gast

    wens je heel veel sterkte de komende tijd, het is niet niks een harttransplantatie.
    ben net een week thuis uit het ziekenhuis ..heb er 14 dagen gelegen, maar dat wat een hartklepoperatie.
    probeer kalm te blijven, maar ja dat lukte mij ook niet hoor.
    als je geopereerd wordt zal ik een kaarsje voor je branden als ik het weet.

    #81180 Reageer
    Gloria
    Deelnemer

    Jullie worden wél bezocht! Het is nogal niet wat om een ander hart te moeten krijgen! Ik hoop voor je dat dit zo spoedig mogelijk mag gaan gebeuren om het achter de rug te hebben! Heel veel geluk wens ik je ermee en nog een lang leven dan, hé! Groetjes van Gloria

    #78574 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Iedereen heeft het er over: het is allemaal: Te duur, Teveel kosten en Te lange wachtlijsten.
    Het roer moet om is iedereen het over eens. En na deze vaststelling gebeurt er vervolgens niks. Soms denk ik: men wil ook niet anders, want: iedereen krijgt wel eens de indruk dat het heel anders kàn.

    Zo moest ik noodgedwongen in het weekend een beroep doen op de centrale huisartsenpost. Heel serieus geholpen, daar niet van, maar de volgende stap is dan toch na het weekend contact opnemen met je huisarts. Hiervoor gebruik gemaakt v/h speciale telefonisch spreekuur. Ik zit wel 1/2 uur in de wacht (paar keer afgebroken en opnieuw bellen) maar dat zij zo. Contact met de huisarts en mijn verhaal verteld. Huisarts is het helemaal eens met mij (verzoek om verwijsbrief voor specialist) maar daarvoor moet ik toch echt een afspraak maken om te komen op het spreekuur, waarna hij alles kan inventariseren (hetzelfde verhaal dus) waarna verdere aktie.

    Nee hij kan mij niet doorverbinden met de assistente, want nù is de lijn alleen bedoeld voor het telefonisch spreekuur. Kan ik inkomen, want ik heb ook al te lang moeten wachten, dus bel ik later terug. Nee de assistente kan u nu niet te woord staan, voor afspraken op het spreekuur moet u bellen ‘s-morgens tussen 8- en 11. Dat doe ik dus maar.

    Nu heb ik morgen de keus tussen: heel vroeg bellen of pas tegen 11 uur. Als ik laat bel, dandan is het wel haast zeker, dat het hele spreekuur al is volgepland. Bel ik vroeg, dan hang ik waarschijnlijk weer 1/2 uur aan de lijn, aleer ik verbinding krijg. Vervolgens moet ik dan eerst weer gaan uitleggen waarvòòr ik kom en even later bij de huisarts nogmaals.

    Heb al vaker voorgesteld, om mijn verhaal via de mail te sturen; leek me handiger voor alle partijen, is duidelijker en niet gebonden aan tijdsdruk. Maar daar denken hun toch anders over.

    Ook een punt is dat je altijd maar èèn onderwerp mag benoemen, als je meerdere klachten hebt, moet je daar weer een nieuwe afspraak voor maken, dus eerst weer het hele ritueel voor afwerken. Ja als je in het bedrijfsleven zo zou werken (!)

    Een andere ervaring:
    Operatie gebroken arm: een routineklus zou je denken.
    Na gesprek met chirurg (waar alles bekend is) afspraak maken voor inplanning. Nee dat gaat zo maar niet, eerst moet er een intakegesprek komen, voor dat gesprek moet ook eerst een afspraak gemaakt worden en nee dat kan nu niet, want dat moet met 4 verschillende disciplines. (waarom kan 1 persoon?) Ok, dan moet dat maar, dus opnieuw terugkomen en 4x je verhaaltje afdraaien. En vervolgens op de dag van opname, nogmaals (voor alle zekerheid)

    Een half jaar later: het botplaatje (heeft z’n werk gedaan) moet weer verwijderd worden. Nog simpeler zou je denken, maar daar denken hun heel anders over.
    Hoezo “alle gegevens zijn bekend”?
    Nee meneer, uw operatie is langer dan 3 maand geleden, dus alles moet opnieuw.
    Dus eerst weer een intakegesprek, waarvoor eerst weer een afspraak gemaakt moet worden. En nee; we kunnen dan niet gelijk de datum van opname inplannen, dat mogen we pas doen daarnà. Dus begint de hele riedel overnieuw. 4 personen die hiervoor uit hun werk losgeweekt moeten worden etc.
    Ter verdediging: “ja maar een narcose moet altijd vooraf heel nauwkeurig bekeken worden.”

    Op de dag van operatie: bij het doornemen van alle gesprekken blijkt een volledige narcose te zijn genoteerd. Kan dat niet hetzelfde als de vorige keer, dus alleen een roesje?
    Ja, natuurlijk, wilt u dat liever? dan veranderen we dat toch gewoon even!.

    Ja er kan nog veel weggestreept en weggelaten worden in de zorg.
    Als je in het bedrijfsleven zo zou zou werken, waren de faillissementen niet meer te tellen vrees ik.

    #86163 Reageer
    Vonne1
    Deelnemer

    Hallo Theo

    Ik ben het wel met je eens dat het allemaal veel efficiënter zou kunnen in de zorg.
    Ik denk dat veel mensen tegen dezelfde dingen aanlopen als wat jij beschrijft.

    [quote]Een half jaar later: het botplaatje (heeft z’n werk gedaan) moet weer verwijderd worden. Nog simpeler zou je denken, maar daar denken hun heel anders over.
    Hoezo “alle gegevens zijn bekend”?
    Nee meneer, uw operatie is langer dan 3 maand geleden, dus alles moet opnieuw.
    Dus eerst weer een intakegesprek, waarvoor eerst weer een afspraak gemaakt moet worden[/quote]

    Dat vind ik echt raar dat dan alles opnieuw moet. Dan ging het 30 jaar geleden nog gemakkelijker. Toen moest ik de pen in mijn bovenbeen laten verwijderen maar moest toen niet de hele intake opnieuw doen. Er werd toen gewoon een datum geprikt en moest vooraf alleen even langs de anesthesist om vragen te beantwoorden voordat je onder narcose gaat.

    Is het weer helemaal goed gekomen met je arm?

    Groetjes, Yvonne

    #86169 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Yvonne,

    Ja, lang geduurd maar het is weer helemaal goedgekomen met mijn arm.
    Nog wel vrije therapie (2x per wk) omdat zowel mijn therapeut als ik het idee hebben dat er nog meer in zit (voor volledig herstel).

    Leuk je weer te horen op “hartgenoten”. Ik vind het altijd jammer als je van “frekwente schrijvers op deze site” (daar mag ik jou toch wel toe rekenen) langere tijd niets meer hoort. Gelukkig je leeft nog, en: welcome back.

    groet,
    Theo

    #81651 Reageer
    Vonne1
    Deelnemer

    Hoi Theo

    Fijn dat het helemaal goed is gekomen met je arm. Ik hoop dat volledig herstel met de therapie gaat lukken.

    Thanks voor de welcome back.

    Groet, Yvonne

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: Efficiëncy in de medische zorg
Je informatie: