Het wordt inderdaad te weinig onder de aandacht gebracht, daarom ook dit topic.
Ik lees hier vaak over mensen die geopereerd moeten worden en een kunsthartklep krijgen. Zij zitten straks dus ook levenslang aan die bloedverdunners. Zeker voor jonge mensen is de coaguchek een uitkomst.
Hier gaat het trouwens via een computerprogramma. Ik kan daar op inloggen, vul mijn geprikte INR in. Vervolgens gaat het programma naar een scherm ‘doseren’, waar ik de dosering voor 2 weken invul. Dit alles komt dan ook bij de trombosedienst terecht. Zijn zij het niet eens met mijn voorgestelde dosering, dan krijg ik een mailtje en passen zij in het programma de dosering aan.
Ik kan mooi een printje maken van het doseerschema, zodat ik met het innemen elke dag even snel kan kijken of ik een hele of een halve moet. Er staat ook keurig de volgende prikdatum op. Je hebt dan 3 dagen de tijd om te prikken. Vergeet je dat, krijg je een telefoontje dat ze nog geen nieuwe INR binnen hebben.
Prima systeem. Ben er dus ook erg blij mee.
Schijnt overigens ook zo te zijn dat niet alle ziekenhuizen hiermee werken. Sommige zijn er zelfs op tegen.