default-header

buikklachten Rosuvastatine 20 mg???

Home Forums Cholesterol buikklachten Rosuvastatine 20 mg???

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Jahan
    Deelnemer

Eén jaar geleden kreeg ik een hartinfarct. Ik had van tevoren geen klachten en normale cholesterolwaarden (zonder medicatie). Na de operatie (5 omleidingen) slik ik de noodzakelijke medicatie, inmiddels 1 bloedverdunner minder maar de rest is blijvend. Vanaf het begin heb ik allerlei bijwerkingen, wisselend van aard, de ene dag minder, de andere meer. Vooral heb ik met mijn medicatie last van hoge buikklachten. De laatste 3 maanden is dat dusdanig verergerd dat ik naar de huisarts ben gegaan. In samenspraak met de cardioloog is besloten om 4 weken te stoppen met Rosuvastatine omdat de huisarts vermoedt dat ik daarvan die bijwerking ervaar. Overigens werd het wel opmerkelijk gevonden dat het pas na zo’n lange tijd zo erg werd. Ik had krampen, last van winderigheid, het gevoel te moeten boeren, mijn eten zakte niet, mijn buik borrelde, etc. Inmiddels 1 hele week zonder beginnen de buikklachten langzaam te verminderen. Ik ben benieuwd of dit “het bewijs” gaat leveren dat het aan Rosuvastatine heeft gelegen. Hoe dan ook, de cardioloog zal mij vast weer aan een medicijn willen hebben om mijn cholesterol stabiel te houden wat nu het geval is. Uit voorzorg om het dichtslibben van bloedvaten te voorkomen. Ik ben dus benieuwd of dat weer een statine gaat worden (andere soort, ander merk, andere sterkte, andere dosering, ander moment van inname, etc. enz.). Oh ja, ik ben een man van 72 jaar, vitaal, mooie BMI.

#135401 Reageer
    K.de.leeuw
    Gast

De pillen werkten spectaculair. De klachten ook… Van 6.5 naar 3.2 in een maand tijd.
    Ik had na 6 maanden gebruik deze klachten ook. Daarnaast gapen,gapen gapen, uiterst vermoeid. Enorme overprikkeldheid. Trillend gevoel en psychisch geheel uit balans.
    De schildklier was compleet ontregeld. Na 2 weken stoppen voelde ik de maagdarm klachten verdwijnen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: buikklachten Rosuvastatine 20 mg???
Je informatie: