default-header

Boezemfibrilleren bij/na het wakkerworden

Home Forums Ritmestoornissen Boezemfibrilleren bij/na het wakkerworden

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Hoi,

ben nieuw hier op het forum, ik heb al even gezocht, maar kan geen discussies vinden over mijn vraag, dus vandaar dit openingsbericht;

ik heb sinds een jaar op onregelmatige tijden last van boezemfibrilleren, ongeveer 2 tot 3 keer per maand en ze duren van 1 uur tot 8 uur. Tot op dit moment is er geen aanwijsbare oorzaak gevonden. Wat er wel opvalt is dat ik ze altijd ’s ochtends krijg, tijdens of net na het wakker worden. Zelf heb ik ook de indruk dat ik het voornamelijk krijg als ik op mijn linkerzijde lig.

Naast het boezemfibrilleren heb ik ook last van zware slaapapneu en slaap ik met een CPAP.

Nu heb ik een aantal vragen:
    – Weet iemand van een relatie tussen Apneu en boezemfibrilleren?
    – Herkent iemand het symptoom van ’s ochtends boezemfibrilleren (evt icm linkerzij liggen)
    – Mijn cardioloog raad mij een ablatie aan. En ik zoek afwegingen om dit wel of niet te doen…

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Mvrgr,

Bennie

#88734 Reageer
    wilma780
    Deelnemer

boezemfibrilleren als je slaapt begint meestal als je op de kant van je hart slaapt dus inderdaad aan de linkerkant..ik heb sinds september 2009 bf en heb mezelf aan geleerd om altijd op mijn rechterkant te slapen ..dat helpt echt 🙂

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Boezemfibrilleren bij/na het wakkerworden
Je informatie: