default-header

bijwerking of nu pas de klap?

Home Forums Boezemdefibrilatie bijwerking of nu pas de klap?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #79809 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo zal me eerst even voorstellen.
    Mijn naam is Kaatje,ben 50 jaar en heb 2 dochters,ben oma en hoop binnen kort weer oma
    te worden getrouwd,en werk partime.
    Mijn vraag is of er meer mensen zijn met deze problemen.
    In 1999 werd ik zwaar depri door allerlei omstandigheden,dit heeft zo’n jaar of 2 geduurd voordat de huisarts eindelijk door had dat het slecht met me ging.Ik heb toen een medicijn gekregen die Serotine aan je natuurlijke huishouding toevoegt,na een half jaar ging het héél wat beter met me.
    Mijn man zegt dat ik in die tijd een MOORDWIJF was,letterlijk en figuurlijk.
    kortom het ging me goed,tussen door TBC en Borstkanker gehad,vervelend maar dat is allemaal weer goed gekomen,met de nodige tranen.
    Ik was happy en kon het allemaal aan.Maar nu merk ik dat het weer slechter met me gaat
    en wel zo dat het lijkt alsof de Serotine niet meer werkt??Ben weer om alles boos (vooral op mijn man)huil weer veel om niets(lang niet meer gedaan)vind niets meer leuk en voel me weer zoals jaren geleden,ben al wel bij de huisarts geweest maar weer niet het idee dat ik serieus word genomen,Nu is mijn vraag of het misschien een wissel werking is met de medicatie en of er meer mensen zijn die deze ervaring hebben.
    Deze medicijnen moet ik nu gebruiken
    Fluextine (anti depresief)
    Amiodipine
    Vatoud
    Selokeen
    Krestor
    Ascal
    en na dit alles natuurlijk ook een maagbeschermer Omeprasol

    Groetjes K

    #88337 Reageer
    kaatje3939
    Deelnemer

    P,S
    Mijn kortverhaal staat hier ook beschreven.
    daarin staat dat ik de medicatie die ik nu heb sinds 20-01-2012 gebruiken moet.
    K

    #88338 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Kaatje…ben niet geheel bekend met depressief zijn en de wisselwerking met de medicatie…

    kan denkelijk ook inderdaad de klap achteraf zijn..mensen kunnen de neiging hebben dingen weg te schuiven..tot het niet meer gaat..(zelf ben ik er zo’n eentje)

    maar…mijn ervaring is ook dat ik na mijn hart problematiek ook sneller huil of boos ben..vooral als ik moe ben…en als het weer beter met mijn gaat, vervaagt dit ook weer…

    je hart heeft ook heel veel invloed vooral het emotionele gedeelte…

    misschien is het handig gewoon om met iemand erover te praten…een psych…bijvoorbeeld…die je die dingen op een rijtje kan zetten..en het een plekje kan geven…de 1 heeft hier meer behoefte aan dan de ander..

    maar zou er inderdaad mee langs de dokter gaan…niet geschoten is altijd mis zeg ik maar altijd..

    #88340 Reageer
    kaatje3939
    Deelnemer

    Ben niet alleen boos en zo maar voel me weer zoals jaren geleden.
    Vind dit wel vreemd omdat ik wel vaker ziek ben geweest,en daar eigenlijk
    geestelijk niet anders van werd,was gewoon vrolijk ook tijdens de behandeling voor borstkanker. Natuurlijk was dat een moeilijke tijd maar heb ook mooie herinneringen hieraan,voelde me niet zo zwart als nu.
    dit is ook niks voor mij maar heb de kracht niet om mezelf op te beuren.
    Ga maandag toch weer naar de huisarts want zo kan ik niet verder.
    Dank je voor je reactie.
    Groetjes K

    #88341 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    kan ik mij voorstellen..daarom ook het beste om even een dokter te raadplegen…

    heb toch wel het idee dat je de ene keer wel beter er tegen kunt qua tegenslagen dan de andere keer…

    nou succes..en dat je weer snel lekker in je velletje zit!!

    #88411 Reageer
    kaatje3939
    Deelnemer

    [size=CMS2CMS_EXTRA_LARGE]Amiodipine[/size]
    Daar kwam het zeer waarschijnlijk door!
    Ben sinds 1 week gestopt met dit medicijn en voel me een ietsie beter.
    Wel raar ……. de cardioloog schrijft dit voor en omdat ik gebeld had dat het niet zo goed ging,kon hij via de telefoon vertellen dat ik er maar mee moest stoppen??
    De huisarts durfde deze beslissing niet zo maar te nemen.
    de cardioloog gaf aan “als u klachten krijgt moet u maar bellen”
    Nu maar hopen dat het goed gaat en weer een beetje vrolijker word 😉

    #88677 Reageer
    Corrine
    Deelnemer

    Hallo Kaatje

    Mag ik vragen hoe het nu met je gaat?
    Ik ben namelijk sinds een poosje bekend met een ritmestoornis en 2 weken geleden zijn mijn medicijnen ( selokeen en isoptin) opeens verdubbeld en sinds die tijd ben ik ook helemaal van slag. Voel me somber, heb huilbuien en ben angstiger.
    het is bij mij lastig omdat ik een genetische gevoeligheid heb voor depressie, maar het ontstond zo direct na het ophogen van de medicijnen.
    Ik vraag me nu af, zou dit door de medicijnen komen of zou ik somber etc worden doordat ik ook nu pas de klap krijg?
    Daarom ben ik benieuwd of je opgeknapt bent nadat je met dat medicijn gestopt bent.
    Ik moet as woensdag naar een cardioloog-fysioloog in het Erasmus, hoop daar ook meer te horen, maar jij hebt het zelf ervaren en gevoeld.
    Ik hoop iig dat het je nu goed gaat en hoor graag van je
    Corrine

    #88782 Reageer
    quincy2010
    Deelnemer

    Hoi Kaatje,

    Ik denk dat je een goed besluit genomen hebt en de cardioloog gebeld hebt, zodat je kunt stoppen met die medicatie.
    Als deze depressieve klachten terugkomen, dan zou ik toch een je lijst medicatie nakijken, waarin depressies voor kunnen komen.
    Als je daar overgevoelig voor bent, dan kun je dergelijke reacties verwachten.
    Ik hoop dat je weer meer kunt lachen en dat je samen met je man leuke dingen kunt doen.
    Lachen is een goede eigenschap en dat is een middel tegen depressies.
    Ook als je een positieve herinneringen gaat oproepen en dat gevoel weer gaat beleven dat kan je heel goed doen.
    Ik hoop dat het goed met je gaat en dat je deze vervelende periode weer vergeten bent.

    Hartelijke groet,

    Marianneke Beurskens 😉

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: bijwerking of nu pas de klap?
Je informatie: