Mijn cholesterolwaarden waren voor gebruik statines boven de 11 – familiair. Gebruik nu al 15 jaar atorvastatine (eerst zocor, maar niet sterk genoeg en daarvoor lipobay, maar daar zakte de waarden nauwelijks van en werd ook uit de handel genomen). Volgens mijn cardioloog zou ik eigenlijk 40 mg atorvastatine moeten gebruiken, maar daar word ik duizelig, misselijk van. Dus 20 mg atorvastatine en 10 mg ezentrol en de waarden blijven rond de 6. Mijn functioneren en lichamelijk gevoel is niet hetzelfde, dan wanneer ik geen statine zou gebruiken (op advies huisarts 3 weken ermee gestopt, om te kijken hoe ik me dan zou voelen – na drie dagen leek ik wel herboren te zijn), maar de bijwerkingen zijn op dit moment overkomelijk, dus ga ik maar door met de medicatie.
’n Paar jaar Q10 200 mg gebruikt vanwege heftige spierpijn waar ik ’s nachts ook wakker van werd, mee gestopt en ik merk nu geen verschil. Dus geen spierpijn, ondanks dat ik geen Q10 meer inneem. Gebruik atorvastatine van Pfizer en heb het idee, dat ik wat opgewekter en minder moe ben dan met de statines van Ranbaxy of Teva. Maar dat kan inbeelding zijn.