:huh: Hey Jolanda, dat bibberen ken ik ook.
Ik heb geen ICD (moet er waarschijnlijk wel een) maar heb een pacemaker en hartfalen…al is het minder erg dan bij jou nl 34%
Dat bibberen heb ik voornamelijk smorgens als ik op ga staan.:blink:
Dan lijkt het alsof mijn hart in mijn borst bibbert (hele kleine snelle trillingen) maar als ik mijn pols voel is die wel iets sneller maar regelmatig….snap er niets van.
Het is een akelig gevoel en ik heb er geen verklaring voor en ook op de holter is daarvan eigenlijk niets te zien…..
Ik heb ook boezemfibrilleren en ik denk dat het daarmee te maken heeft vooral omdat ik dan van rust (liggen) ineens wat ga doen.
Het rare is dat ik dat niet heb als ik smiddags even ga liggen en dan opsta….ik moet dus echt geslapen hebben en dan opstaan.:blink:
Mijn gevoel zegt me dat het de boezem(s) is die ergens extra kleine signalen geeft waardoor een klein deel van mijn boezem fibrilleert zonder dat de hartslag erdoor beïnvloed wordt…..:S een andere verklaring heb ik niet maar zo VOELT het in ieder geval.
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar misschien kun je die mogelijkheid voorleggen aan de arts…..?
Ben benieuwd wat er bij jou uitkomt.
Groetjes, Eugenie