default-header

Begrijp er niets meer van !

Home Forums Even voorstellen Begrijp er niets meer van !

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80007 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    [center]Hoi lotgenoten, ik ben nieuw op het forum.
    Ik ben een vrouw v 54, in augustus 2008 ben ik naar Duitsland geweest voor een total body scan.
    Dit omdat ik al 3 (2006)jaren met stekende pijnen liep die zowat 3 x per maand, terug kwamen maar steeds in ergere maten en ze gingen ook langer aanhouden…tot het wel eens 24 uur duurde ,de EHBO werd een beetje moe van me en als medicatie kreeg ik meestal Diclovenac zetpillen ,die niet hielpen, ik begon het gevoel te krijgen dat ik begon door te draaien waar kwam de pijn vandaan, ik voelde het wel opkomen (aanvalsgewijs)

    De pijnen die begonnen zowat ergens rechts onder de borst en straalden door, zo erg dat ik niet zitten, lopen, liggen in 1 woord een ramp een kind baren was er een makkie bij. ,om een lang verhaal kort te maken bleek ik een volle galblaas te hebben die verwijderd moest worden…hoera januari 2009 werd het dan eindelijk verwijderd.
    Ik was blij dat hoofdstuk af te sluiten.

    Echter zijn er toen uit het body scan ook andere mankementen naar voren gekomen.

    Wat mij het meest verontruste was de uitslag van mijn hart …wie ik ? Kan niet, ik kreeg een brief mee voor mijn huisarts met aandacht punten, ik kon toen met een verwijsbrief terecht in het ziekenhuis.
    Een reeks van onderzoeken en testen w.o. functie onderzoek, ct. scan en als laats de echo.
    Alles was oké tot de echo toen bleek dat er een verdikte hartspier zat en een lekkende aorta klep in juni 2009 fase (2.8 )
    Ik kreeg bloedverdunners en bloeddruk verlagende medicatie voor geschreven en de volgende afspraak was na een jaar voor een herhaal echo en daarna gesprek met mijn cardioloog 2010 er niet echt sprake van achteruitgang (was minimaal.)
    Bij bespreking van de uitslag 2011 kreeg ik te horen dat het nu om 2 lekkende hartkleppen ging de aorta en de miteralis klep die stonden toen beiden op fase 3.1, Ik heb toen nog een kastje gekregen omdat ik veel last had van overslagen en die na 24 uur terug gebracht waar dat ook op te zien was einde consult tot 2012 maar dit keer na 6 maanden, zelfde ritueel echo en daarna bespreking uitslag, ik was erg teleurgesteld want er was toch weer achteruitgang nu stonde ze beiden op fase 3.6

    Mijn cardioloog stelde toen een MRI voor van het hart die toen de week daarop gemaakt is en een paar dagen daarna de uitslag. Surprise op de MRI zou het hart er beter aan toe zijn dan op de echo, ik raak helemaal verward, ik vraag en nu?
    Nu niets was het antwoord u bent in het team besproken en zien u na 6 maanden terug, geen reden tot actie, ja wat moet je dan, ik ben stilzwijgend en angstig meegelopen voor een afspraak, ik weet niet of ik me aanstel, maar ik heb het er heel moeilijk mee, ik mag alles doen geen beperkingen, ik zie erg tegen die afspraak op.

    Reden ik ben onzeker, reden daartoe in december 2009 stond ik een ochtend op en zakte door me linkerbeen voelde me raar en ben weer even gaan liggen omdat het in het weekend was besloot ik toch maar naar de wacht dokter te gaan.
    Die heeft onderzoeken bij mij verricht en direct doorgestuurd naar de spoed eisende hulp dat was toen al 4 uur in de middag mijn hand leek verlamt en me hele linkerzijde voelde vreemd aan.
    Bij de spoed eisende hulp heeft men enkele basis onderzoeken gedaan en bloed geprikt om 22.00 u waren we nog steeds daar en op de vraag wanneer er iemand uitsluitsel kon geven kreeg ik te horen dat ik naar huis mocht, ik was ondertussen erg uitgeput en ben naar huis gegaan en toen maar die maandag een verwijsbrief gehaald voor de neuro loog waar ik in januari 2010 terecht kon, ik werd in de malle molen gegooid en wat blijkt er te zijn, ik heb in december geen tja maar een echte beroerte zowel links als rechts gehad, en daar moet ik nu maar mee leren leven, de woning is nu wel aangepast maar daar is ook alles mee gezegt.
    Hoop dat jullie me een beetje kunnen begrijpen,er is vrij veel verloren gegaan in me geheugen ,maar oefening baart kunst…maar maak me toch zorgen om mijn hart. groetjes
    Kiki [left][/left][/center]

    #89260 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hallo Kiki.
    Ik vind het niet zo vreemd dat je onzeker bent, het is nogal wat, wat je daar opnoemt, maar kun je niet aan je huisarts vragen of je naar de cardioloog mag, je kunt hem toch zeggen dat je bang bent , ik zou het proberen , je weet nooit wat daar nu uitkomt en met medicijnen is nog veel te verhelpen misschien,
    Je moet het vertrouwen in je lichaam weer terugkrijgen, en dat is moeilijk, heel moeilijk, want iedere keer krijgt je lichaam weer een dreun te verduren, is er nog verder herstel na de beroertes mogelijk?, want daar weet ik niet zoveel van, maar als je echt zo bang bent, moet je het gewoon aan je huisarts vragen, daar zijn ze toch voor.
    Ik hoop dat ik je een klein beetje hebt kunnen helpen en wens je veel sterkte.
    Lieve hartegroet Nesia.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Begrijp er niets meer van !
Je informatie: