Hallo jokevw
Ik ben vorig jaar ,1 augustus geopereerd.
Drie omleidingen.
9 augustus weer thuis.
Ik woon alleen ,maar als je geen wond hebt die verzorgd moet worden moet je je zelf zien te redde.
Wel belde op 10 augustus mijn huisarts zelf om te vragen hoe het ging ,en ze zei me ook als er iets was dat ik metteen kon komen of bellen.,maar begeleiding heb ik verder ook niet gehad. Ik woon alleen.
Je moet je gewoon lekker rustig houden ,wel kleine stukjes lopen .
Oppassen dat je geen zware dingen tilt (eigelijk niks ,of in iedere arm evenveel)
Ik mocht ook 6 weken geen auto rijden en niet fietsen. Dat is ook omdat het borstbeen eerst weer aan elkaar moet zijn gegroeid. Ik ben wel iedere dag kleine stukjes gaan wandelen en iedere dag naar de supermarkt die vlak bij is.
Ik voelde me niet echt onzeker ,was constant super blij dat het ergste achter de rug was en dat ik er nog was. Had wel altijd mijn gsm bij me ,en er stond ook een tasje klaar met wat kleding als ik toch weer onverwachts naar het ziekenhuis zou moeten.
Je zult zeker toch ook wel revalidatie krijgen?
Die kreeg ik in het ziekenhuis ,8 weken lang 2 keer per week met daar super goede begeleiding van fisiotherapeuten en een hartverpleegkundigen .
De intake voor de revalidatie was al na 2 weken. De echte revalidatie begon na 4 weken.
Ook moest je een erg uitgebreide vragen lijst invullen en aan de hand van die uitslag kon men bepalen of je eventueel ook nog psychologische hulp nodig had.
Het is voor mij nu precies een jaar geleden ,maar ik beleef iedere dag eigenlijk weer opnieuw in gedachte.
Als je het niet echt vertrouwd gewoon naar je huisarts gaan en ook uitleggen dat je wat angstig blijft.