default-header

Babbelhoekje

Home Forums Algemeen Babbelhoekje

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 127)
  • Auteur
    Anoniem
    Inactief

gevonden:

[quote]Er is recent een onderzoek geweest in Amerika:

Ondanks de waarschuwingen van deskundigen over interacties tussen geneesmiddelen toont een studie aan dat er nog mensen zijn die risico’s nemen door verschillende behandelingen tegelijk te volgen. Onderzoekers bestudeerden de behandelingen die personen van 57 tot 85 jaar volgden in de Verenigde Staten en stelden vast dat in deze leeftijdsgroep 1 persoon op 25 gevaarlijke combinaties gebruikt. De meest voorkomende en riskante was de combinatie van ginkgo biloba, een natuurlijke vaatverwijder, en aspirine dat het risico op een interne bloeding verhoogt.

Er zijn in Nederland veel mensen die dit middel gebruiken om van de klachten van koude voeten/handen en ‘etalagebenen’ af te komen. Het is een natuurlijke vaatverwijder.
    In de bijsluiter van ginkgo biloba wordt echter alleen melding gemaakt van de interactie met middelen tegen HIV, er wordt niets gezegd over de combinatie met aspirine.

Ik dacht, dat willen ze hier misschien ook wel weten….
    Was zelf nl op zoek naar een natuurlijke vaatverwijder omdat ik migraine aanvallen krijg van monocedocard en promocard en het eigenlijk wel goed zou zijn als ik die zou nemen. Maja, dan is de kwaliteit van leven ook direct over, dus vandaar mijn zoektocht.
    [/quote]

Ginkgo biloba dus….

#87249 Reageer
    Kelly Kathleen
    Gast

Het klinkt best eng… Zou dit advies wel gelden voor hartpatiënten? Ik gebruik ook vaatverwijders. Inmiddels heb ik het weer ijskoud 🙂
    Ik had vroeger een collega en die had het altijd koud maar om haar leslokaal warmer te krijgen, moest de hele school bloedheet gestookt worden. Ze was jonger dan ik en voor zover bekend geen kwalen dus ik vond dat ze maar een rondje om de school moest rennen i.p.v. alle ramen dicht te houden en bibberend te blijven zitten en de kinderen de frisse lucht te onthouden.
    Okee, ik weet hoe het moet – een blokje om rennen.

Als je te moe bent kan je hele onlogische dingen doen. Zo heb ik vandaag met een opruimactie iets wat ik wilde bewaren op de stapel ‘weg’ gedaan en ik heb het al bij het milieupleintje in een container gegooid. Dan kan de rest nu ook wel weg. Maar ik wacht het even af. Stel dat ik het echt verkeerd heb neergelegd en dat ik wel in een kratje is beland… Ik stop het restant nu ook in het kratje. Het was oude informatie waar ik ooit in een artikel op terug zou willen komen.
    Het was trouwens erg grappig, de tijdschriften etc. die ik aan het sorteren was. Ik kwam heel wat artikelen van mezelf tegen – ik kan alleen maar zeggen dat mijn inzichten en schrijfstijl gelukkig wel verbeterd zijn. Ach ja, een van mijn motto’s is ook ‘een dag geleerd, een dag geleefd’.

Groetjes,

Suzan

#87250 Reageer
    Anoniem
    Inactief

hard rennen met koude voeten lijk mij niet zo’n pretje..hihihih…

dikke trui doet ook wonderen hoor…op mijn werk zat er ook eentje…heel slank..en die had het altijd koud…maar ja..moest wel hip gekleed zijn..mijn eerste opmerking was..trek je toch een trui aan…whahhahahha..dat was schijnbaar niet hip genoeg…nee kou lijden is prettig..ahum…

als ik een tijdje gelegen heb dan stroomt het wel aardig door en is het weer warm..dat scheelt…dus gewoon op tijd even rusten…iets wat ik nog wel eens “vergeet” maar moet het wel..anders ben ik echt geen mens meer..

Hier staat trouwens de schuifpui ook altijd op de kiepstand..frisse lucht is heel belangrijk…ook in de slaapkamer…altijd raam op kiepstand..behalve als het ijs en ijskoud is..dan gaat hij naar kierstand..maar dat is maar zelden…

#87251 Reageer
    Anoniem
    Inactief

Warming-up moet eerst 😉

’s Nachts heb ik hier de ramen goed open. Vooral boven. Met al onze huisdieren en mijn kattenallergie is frisse lucht heel belangrijk. Alleen krijg ik steeds meer last van hooikoorts. Ik ben van de week net begonnen met een alternatieve behandeling er tegen, NAET. Alle gewone therapieën zullen wel botsen met al mijn andere pillen.
    Ik heb het vanavond in het reastaurant waar we waren geklokt: ik had een lekkere warme trui aan want daar wordt nu niet gestookt en het was ook niet giga-druk dus best koud. Op een gegeven moment kreeg ik een opvlieger. Ik had het allesbehalve koud. Gelukkig is het geen sjieke tent en zat ik in een hoekje dus de trui ging uit (vestje is toch handiger maar die ik heb zijn niet zo aangenaam als deze mohairtrui). Ik heb getimed. Het duurde precies 25 minuten tot ik het weer koud kreeg.
    Bedtijd hier,

Groetjes,

Suzan

#87253 Reageer
    Anoniem
    Inactief

dat was een snelle dan…hihhii…hopelijk krijg je er niet veel als het zo warm is…
    het is hier nog bewolkt..maar tijdens het wandelen merkte je wel dat de warmte er aan komt…dus even nog genoten van het wat frissere weer…

zwembadje staat klaar voor de bullen…dus die kunnen lekker afkoelen de komende dagen..

#87254 Reageer
    Anoniem
    Inactief

Zo..hier de woonkamer om gegooid zodat de mobiele airco er kan staan..en dat is gelukt..nou ja geholpen…heb af en toe wat aangegeven…whahahahhaha..

de airco staat al lekker te draaien zodat het hier al lekker koel is…want het begon al aardig warm te worden…

morgenochtend zet mijn man de andere airco in de slaapkamer klaar zodat die ook kan zorgen dat de slaapkamer koel is als we naar bed gaan…

#87255 Reageer
    Anoniem
    Inactief

Zwembadje! Ga ik morgen meteen even halen. Die we eerder hadden, is overleden.
    We hadden vandaag een lekker terrasje. Ik kon zelfs kiezen tussen zon en schaduw. Het was er absoluut niet druk en ik schoof steeds een plekje op want de zon draaide achter gebouwen weg. Als ik bijna gesmolten was, ging ik weer in de schaduw en Huibert was de hele tijd in de schaduw. Ik had mezelf in factor 50+ gezet want ik moet vanwege de Amiodaron/Cordarone fel zonlicht vermijden. De komende dagen komt er zelfs een waarschuwing voor te fel zonlicht, zo sterk dat je met tien minuten al rood verkleurd. Dat moest ik maar zien te voorkomen.
    We hebben ook een airco gehad maar ik kan niet tegen dat gebrom. Dan maar liever zwemmen in m’n bedje. Beneden zal het wel lekker blijven. We hebben een lommerrijke tuin 🙂 dankzij de enorm grote beuk van de buren, een grote parasol en een hoge muur. Als ik dat zwembadje nu voor mijn stoel zet, kunnen mijn voeten er ook af en toe in afkoelen.

#87256 Reageer
    Nel
    Deelnemer

lieve Marjolijn en Suzan,eindelijk weer een berichtje van mij,eerst kon ik elke keer maar een deel van jullie berichtjes lezen,en toen kreeg ik het zo belachelijk druk met van alles.Elke keer probeerde ik weer te lezen en dat ging best ,maar als ik wilde antwoorden ,was het meestal al erg laat.Ik ben deze week ook door alle verjaardagen erg laat,te laat, naar bed.

Dick heeft wondroos gekregen, na zijn val en daardoor moet ik wat dingetjes doen ,soms extra uitlaten van Snuf,soms boodschappen en zijn kousen uitdoen,van die klusjes plus mijn bedrijfleidster, is deze week geopereerd ,baarmoeder,en ik merk dat ik op mijn werk toch opeens weer in mijn oude rol van,alles controleren terug val.Ik merk deze week dat ik zo terug bent in mijn oude gewoonte ,maar dat koste me wel mijn gezondheid,het vervelende is dat het allemaal wel gaat….alleen en beetje meer moe…Ik heb eigenlijk een vervelende week gehad,vorige week!Ook denk ik de spanning over het ongeluk en zo.

Oh wat is het goed om te schrijven naar jullie ,al schrijvende zie ik mijn valkuilen,je weet ik ging maar door……tot het echt op was. En ik moet daar gewoon heel goed op letten,het is heerlijk als iedereen zegt dat ze niets aan me merken,maar ik ben wel hartpatient,ik moet dat niet vergeten,anders betaal ik zelf met een tekort aan energie.Ik heb jullie gemist!!!!!Wat heerlijk om te lezen over tube,s mayo en tomatenketchup en wie snapt er nu van alle mensen die ik deze week gesproken hebt, al die dingetjes over dorst en trek in gewoon weer twee haringen!!!!!!!!,Ik ga slapen ik moet morgen inventariseren en om half zeven op!!!!!tot morgen liefs,Nel

#87257 Reageer
    Anoniem
    Inactief

Ik vroeg me al af hoe het met je ging. Je hebt het echt veel te druk. Een zieke man verzorgen, het hele huishouden en je werk. Zieke bedrijfleidster of niet, kan je ook zorgverlof krijgen? Al is het maar een paar uurtjes per dag.

Als je verstandig bent, lees je dit pas morgen. Heel veel sterkte, extra veel want het wordt eventjes goed warm.

Groetjes,

Suzan

#87258 Reageer
    Anoniem
    Inactief

Hoi Nel fijn om weer wat van je te lezen..en inderdaad…pas een beetje op jezelf..want vaak komt de terugslag later…en dan ben je verder van huis..

Wij hebben hier zo’n halve bloem staan als zwembad….zo’n opblaasbare is helemaal niets met bullen..die is zo kapot…en deze is gewoon lekker stevig..en inderdaad..zelf kan ik er ook even met de voetjes in…

in de tuin is het hier ook goed te doen..maar helaas heb ik een doorzonwoning…van smorgens vroeg zon…al via de achterkant van het huis..en in de middag/avond de voorkant….dus het is dan afzien geblazen…zelfs met de zonneschermen aan beide kanten uit…leuk dat glas…maar met dit weer baal ik er wel van…

in de avond is het altijd wel lekker in de achtertuin..dan de schaduw van het huis in de tuin…

Vroeger kon ik wel goed tegen de warmte, maar de laatste jaren word ik op een gegeven moment er helemaal eng van…dus ik vermijd het liever..

de airco in de slaapkamer staat niet als ik slaap aan hoor…dat is alleen als het extreem is…we laten hem draaien als het avond is..en als ik naar bed gaat dan doe ik hem uit…of alleen de ventilator stand…

ik slaap toch al beroerd zonder warmte…laat staan met warmte…

mogen jullie met die hitte van de komende dagen ook meer vocht??
    ik mag dan naar de 2 liter….als ik het erg warm heb…
    moet zeggen dat het mij best goed lukt…want in de weekenden dronk ik toch al niet veel merkte ik…op de zaak word door een collega best vaak koffie gehaald, eerder dan mijn behoefte…hihihih…dus het scheelt..

nou meiden..rustig aan met die warmte….ik had gisteravond al een heerlijke vruchtenmix gemaakt voor vandaag….aardbeien/druiven en kersen…zodat ik vanmiddag een lekkere opfrisser heb…naast mijn boterhammen…

Gelukkig ook airco in de auto…en hij staat in een koele garage…op de zaak..dus dat scheelt…(wel handig met een zwarte auto…hihihii)

#87260 Reageer
    Anoniem
    Inactief

In huis wil ik geen airco omdat je dan moet kiezen tussen doorwaaien en frisse lucht of alles dicht en de airco aan. Voor de auto vind ik het echter een superuitvinding. Eerst ARKO (alle ramen kunnen open) met airco en dan zodra het te doen is, ramen dicht en alleen airco.
    Ik ben speciaal omgefietst om te kijken waar en hoe onze auto staat. Die staat straks ook in de schaduw en dat is wel zo handig want ik wil graag vanavond een boswandeling maken.
    Ik zit nu lekker in de schaduw van de grote beuk en het is hier goed te doen.

Als je wat meer zweet, ook door sporten, mag je ook wel wat meer vocht. Vroeger kreeg je het advies om bij hitte juist wat extra zout te nemen. Moesten we maar niet doen, krijg je alleen maar meer dorst van. Ik tel de cc’tjes trouwens niet. Ik drink alleen zo bewust mogelijk.Nu ijskoud water met een handvol ijsblokjes. Dan drink ik langzamer. En straks neem ik een glas echt dus ongezoet bessensap met ijsklontjes.

Ik ken ze. Die zijn inderdaad lekker sterk. Ze zijn voor kinderen ook bruikbaar als zandbakje. Hier hebben de dieren nog maar weinig belangstelling getoond voor de bak met water die ik heb neergezet. Alleen dat grappige hondje waar ik mee op de foto sta, heeft een demonstratie snoephappen gegeven. Er lag iets op de bodem dat haar intrigeerde en het is haar gelukt om dat te pakken. En ik vind het helemaal niet erg dat ze nu een extra fris bekkie heeft.

Groetjes,

Suzan

#87261 Reageer
    Anoniem
    Inactief

nou..kan je vertellen dat hier geen frisse wind waait als ik de deuren open zet…whahhahah..meer een hete saharawind…

in de ochtend zetten we alles lekker open omdat het dan heerlijk afgekoeld is…trouwens in de nacht gaat ook alles open…want dan is hij uit..ook beneden…

dus niet constant alles dicht..alleen indien nodig..als het buiten warm is en de zon schijnt…dan is het helemaal zo snel warm hier binnen als het open staat…

We hebben hier 1 bull die graag in het badje gaat …vooral met de eendjes…(badeendjes) zo hebben we haar ook erin gekregen…Moobje vind gewoon in het water aan de plas zeg maar veel lekkerder..maar als hij het echt warm heeft..na bv een wandeling…dan springt hij er wel in en staat even zijn poten af te koelen…

De rest liever niet..maar soms zetten we ze er gewoon even in…en maken ze nat…

ken ook bullen die dingen uit het water happen…hihihi..zo bizar gezicht…kan van alles zijn..zoals steentjes e.d.

Ik kan mij nog van vroeger herinneren dat we altijd soep moesten eten of bouillion in het buitenland als het warm was….dat was beter voor je waterhuishouding..maar inderdaad…voor ons gaat dat niet op…

#87262 Reageer
    Nel
    Deelnemer

het zou eigenlijk wel lekker wezen zeg ,een groote bak,zeg 200cc,verse groentesoep!!!!!Maar laten we het maar niet doen,ik mag 2porties vocht extra op een dag als vandaag ,ik heb er al een op maar ik had mijn fruit vandaag nog niet gegeten ,dus lekker een nektarine toe.Dick at buiten de deur dus ik heb macaronie gemaakt,met tartaar en bosuitjes en philadelfia,heerlijk!

Ik ben na 6uur weggegaan op m,n werk,ik vond het wel mooi.het is nu, zoals jullie ook zeggen,leren om m,n grens ook aan te geven,ik voel het wel ,maar dan vind ik het naar om te zeggen dat ik er mee stop,ik voel me er nog steeds schuldig over ,t,is toch te gek!!!!! maar het ging vandaag gewoon

wat is het heet he? ik zit naast de ventilator,beentjes omhoog!Zo,n badje zou voor mij nu wel wat zijn ,dan zou ik net als Polly ook met m,n snuit in het water gaan,eerst maar snuf meenemen naar buiten,hij ligt me aan te kijken en zien of er al wat verkoeling is ,buiten

#87263 Reageer
    Anoniem
    Inactief

Net even in de tuin geweest…even in het hoekje bij het watervalletje..we hebben jonge padjes daar..zo grappig en vlug…binnenkort zullen we wel weer salamandertjes zien..

maar verder..bleh..warm wollig buiten..niet echt lekker..zit nu in de woonkamer bij de airco..

ik had vandaag een tupperware bakje met druiven/aardbeien en kersen meegenomen…altijd heerlijk fris met dit weer…vanavond weer even een bakje voor morgen klaar maken…

op mijn werk alleen een kopje koffie extra op…en nu alleen nog fris…mijn normale fris…en het extra portie..dus ik red het wel deze warme dag..moet mijn koffie nog opdrinken hier…

#87264 Reageer
    Nel
    Deelnemer

Morgen……..morgen gaat het regenen en waaien,zelfs een weerwaarschuwing,maar of ik daar nou allemaal blij me ben.Lekker he al dat zomerfruit…ik ben er gek op en het helpt goed tegen de dorst soms nog meer dan drinken

het was hier ook nog bloedje heet,maar ik heb tussen debomen heerlijk gelopen,nu aan de koffie…..mmmmmm

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 127)
Reageer op: Babbelhoekje
Je informatie: