Babbelhoekje
- Dit onderwerp bevat 126 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 4 maanden geleden door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
bertSleutelbeheerder
Hallo hartgenoten,
Misschien lukt het en komt dit topic in de rubriek algemeen. Via reacties in andere topics raakten een paar hartgenoten aan de babbel. Heel gezellig en zeker voor voortzetting vatbaar en iedereen is hartelijk welkom maar in topics over een bepaald onderwerp moeten we wel zoveel mogelijk on-topic blijven. Tenslotte is dit een forum over hartkwalen en kunnen sommige bezoekers wanhopig naar informatie zoeken en dan zijn off-topicsreacties een stoorzender.
Ik zal heus de eerste mens niet zijn geweest die bij zichzelf de diagnose hartprobleem tijdens een hartaanval heeft kunnen stellen met behulp van Google.Groetjes,
Suzan
AnoniemInactiefja ja..gevonden..hihihihi…
Bedankt Nel, dieren zijn zo geweldig….zoveel liefde krijg je ervoor terug..onvoorwaardelijk he…
gelukkig heb ik een huisman..anders trek ik het niet met mijn fulltime job..hihihi…
we zijn wel aan het afbouwen..althans…wat hier overlijd word niet aangevuld…
want vijf honden is toch wel zwaar..ook voor mijn man…maar ze mogen allemaal oud worden hoor…niets gaat weg..
op 13 mei hebben we onze pers van zo ongeveer 16 jaar verloren…ze zat al die week niet meer lekker in haar vel…we dachten…we gaan vrijdag of zaterdag even langd de DA..maar vrijdagochtend was ze al ingeslapen …ze is zelf het hoekje omgegaan..
ze heeft hier 10 jaar gewoond…ze is al herplaatser gekomen…haar vrouwtje en haar dochter waren dodelijk verongelukt in 2001…heel aangrijpend zoiets moet ik zeggen…en mijn neef wist niet wat hij met Dolly aan moest omdat hij vaak op pad was en niet voor haar kon zorgen…en zo is ze bij mij gekomen..Tja..bullen..misschien niet het meest gezonde ras..maar het karakter is zo geweldig…heel sociaal en zo eigenwijs…lijken wat op hun vrouwtje..whahhahhaa..
ze hebben hun eigen willetje…en met dat bekkie erbij gaan je nog voor gaas ook…whahhahah…
NelDeelnemerjeeey…………… we hebben onze babbelhoek,wat leuk dat het gelukt is!!!!!!!!!!lieve Marjolein en lieve Suzan,nu hoef ik me niet meer schuldig te voelen ,omdat we ruimte van andere hartgenoten gebruiken ,en vooral dat we gewoon ,met onze ziekte lekker oeverloos kunnen babbelen,ik weet dat er een moppenhoek is ,maar dat is net even anders ,dit is gewoon kletsen.
Zo zijn wij dus onze dieren zachtjes aan kwijtgeraakt! Vorig jaar onze laatste kat,Toon,een rode kater,hij kon niet klimmen, maar had elke nacht wel een muis of een vogel.Hij bracht ze meestal op de keukenvloer,waar ik dan in het donker met blote voeten instapte!!!!!En de laatste winter in ons oude huis onze 2 konijnen,het waren broers en ze zijn in de zelfde week gestorven,wel al heel oud.Toen we daar weggingen met Snuf de hond waren er nog 2 kippen,ook heel oud ,ze legden al geen eieren meer, die zijn binnen drie maanden ook gestorven.Het was een bedrijfswoning waar onze derde zoon nu ng werkt en onze jongste zoon nu nog ,tijdelijk woont.Dus konden we de kippen gewoon in het hok laten.
Een dochter van mijn vriendin heeft 2 bulletjes,en mijn dochter had TIBOU,je begrijpt het al he Suzan, het was een……..Abbesein ! toen ze 2 jaar in Amerika was heeft een andere vriendin van me,hem in huis genomenTibou kon n.l. niet mee hij was al toen ziek,iets met z.n niertjes en hij vlak voor ze terug kwam, gestorven Maar wat een kat was het!!!!!Mijn vriendin is nog steeds aan t,kijken of ze toch nog niet een ander kan krijgen,Tibou had bij haar aan tafel met een eigen bordje,mooi he?????
AnoniemInactiefeen konijn heb ik ook nog gehad…die is ruim zeven jaar geworden toen ze gestrekt in de kooi lag…ook een gemiddelde leeftijd voor een komijn…
naast de vijf bullen hebben we nu nog drie katten..
Bandit onze zwarte jeweetwelkater…is via het asiel van Spijkenisse bij ons gekomen..hij loopt altijd met ons mee als we de honden uitlaten…hoop mensen spreken ons hierop aan..dat vinden ze zo apart..die kat zo lekker tussen de bullen in..hihihi..
fijn zo’n ochtendritueel..hihihih..ik heb dus geen kattenluik…dus alle lijken mogen buiten blijven..maar ooit…kwam hij met een levende rat binnen…en zette hem zo in de woonkamer…ik zat net achter de pc..en keek nog een keer van wat is dit??…een rat?!?!??..whahahhahha..gelukkig ben ik niet bang uit gevallen..maar hij hoef niet te logeren hier..dus alles open gezet om hem te kunnen laten vluchten…en ik met de bezem er achteraan…Bandit vond dat hij zijn werk had gedaan en liet mij alleen met de rat…whahhahha..onder de bank…en toen in een hoekje naast mijn grote secretaire…maar daar kreeg ik hem niet vandaan…dus mijn stiefvader opgebeld of hij mij kon helpen..
wel gevraagd of hij het diertje levend buiten kon zetten…maar helaas…hij heeft hem dood gedrukt in de hoek..en toen de kliko in…vond ik zo naar….want ik had nog zitten kijken was een heel mooi beestje met een zilvergrijze vacht..niet zo’n bruine rioolrat..
AnoniemInactiefOnze Bandit heeft atlijd wel iets bijzonders….mollen vangen en in de tuin neer leggen…en ze hebben allemaal een gaatje in hun hoofd…we vragen ons af hoe hij het toch doet…klopt op het deurtje van de molshoop…en gaat verdekt opgesteld liggen..mol komt boven..is hardstikke blind..en krjig dan de moker op zijn hersenpan…hihihi..
tis een echte jager…dat hou je niet tegen bij hem…
in 2007 is hij aangereden waarschijnlijk door een scooter…hij is toen volgens de buren helemaal naar de achtertuin gelopen…en in een doosje gaan liggen…MET EEN GEHEEL VERBRIJZELDE ACHTERPOOT!!!…ongelooflijk he..mijn man haalde hem uit het doosje…gillen van de pijn..dus direct naar de DA…totaal verbrijzeld…zij kon er niets mee..zo’n achterpoot is super gespierd en is niet te spalken..dus we moesten naar een orthopeet…
voor 1500 euro konden ze het fixen…onze voorwaarde was wel dat hij weer in de bomen kon klimmen en weer alles kon doen..want kreupel door het leven was voor hem geen optie..hij die alle honden uit de buurt uitdaagde..zie je het voor je..de eerst volgende ontmoeting kan dan wel gelijk een fatale zijn…en binnen houden was niet te doen..
de zeer kundige arts kon ons vertellen dat hij voor het ongeluk een 10 was..en na de operatie een 9 werd….en dat was een mooie score vonden wij…
na de operatie kwam een tijd van revalidatie…verplichte benchrust…daarna af en toe in de woonkamer…daarna alleen binnen…en eindelijk na 6 maanden mocht hij weer naar buiten…
zijn humeur daalde steeds erger…omdat hij niet niet buiten kon…dus toen we de honden gingen uitlaten…pakte mijn man de kattenkooi (draagbare versie) en deed Bandit daar in..ik liep dan met twee honden en hij met de kat…we liepen langs zijn favo boom…en langs de eendjes….en zo genoot hij van ons loopje..
de volgende dag zat mijnheer al klaar in de transportkooi…hihihi..het beviel hem wel..en zo zijn we die tijd door gerold..en inderdaad…klimmen in de bomen..gekke bokkesprongen maken..het ventje kan het allemaal weer…
hier nog een foto met zijn stellage aan zijn poot..
AnoniemInactiefDe stoom komt uit mijn oren. Had ik een heel verhaal geschreven en was ik bijna klaar, raak ik waarschijnlijk een verkeerde knop aan en is het hele stuk verdwenen. Iets opnieuw schrijven wordt altijd anders. Ik doe het nu in word en kopieer het dan wel.
Rode katers, daar heb ik wat mee. Bij mijn ras hebben we ook een kleurslag die we rood noemen. Onze ´Little Red Rooster´ is al weer bijna drie jaar geleden overleden en we hopen dit jaar via een van zijn nakomelingen weer zo´n jochie te mogen krijgen.
Dat hoor je vaker dat twee diertjes die altijd samen leefden, kort na elkaar overlijden. Heel triest, vooral voor de eigenaar die met lege handen achterblijft. Ik adviseer de mensen om er t.z.t. voor de te zorgen dat ze drie katten hebben zodat er nooit een echt in een gat hoeft te vallen. Wat verschrikkelijk jammer voor je dochter dat haar Abessijn het net niet haalde tot ze terug was. Als je een kat als enig huisdier hebt, kan je er lekker mee tutten alleen moet je dan wel vooraf weten dat het zeker met poezen, zelden meer lukt om het dier met andere katten te laten samenleven. Tenzij het natuurlijk een vrije buitenkat is. Die heeft zijn sociale leven in de tuinen met de buurtkatten.
Op blote voeten lopen, heb ik heel lang geleden al afgeleerd: een kattenbakkorreltje eronder laat je alle lust daartoe verliezen.
What is in a name? Dat krijg je met een Bandit 😉 Goed hoor dat jullie heb alle kansen hebben gegeven op een goed kattenleven. Operaties bij dierenartsen zijn zo duur. Jullie hebben je kranig door de revalidatietijd heen geslagen. Bandit mee in een transportmandje. Komt hij er ook eventjes uit. Erg goed bedacht! Zo jammer dat ik niet weet hoe ik hier foto’s kan plaatsen want ik heb een hele toepasselijke. Hij staat op deze pagina, bovenaan: http://www.silfescian-cats.nl/index.php?mod=1&cat=8512&parent_cat=3
Kittenkopers van ons hebben een soortgelijke toestand met wekenlange revalidatie meegemaakt. Alleen was niet alleen een poot in een stellage maar ook zijn bekkie. Hij had een gebroken kaak opgelopen bij zijn val van het balkon. Het balkon was goed afgezet, dachten zijn mensen maar hij bleek slimmer. En zo hoop was het helemaal niet, twee hoog. Die kaak was het moeilijkst. Die stellage fixeerde zijn bekkie en hij moest zijn eten naar binnen slobberen en door dat kiertje moesten ook nog de pillen.
Hebben jullie geen oordopjes nodig met vijf Bulletjes over de vloer? Dat wij nu drie honden hebben, komt door de pensionering van mijn man. Hij wilde weer graag een jong hondje om mee te trainen. De anderen zijn op een gevorderde leeftijd al vinden ze het nog steeds erg leuk om veteranenbehendigheid te doen. De kleine Polly is nu ruim een jaar en na de zomer mag ze echt mee te trainen. Ik heb de trainingen het afgelopen jaar gedaan maar afgelopen weekend was ze voor de eerste keer met Huibert op stap om mee te doen aan introductielessen Combisport. Daar hebben we zulke leuke foto’s van gekregen. Zo te zien was het niet vanzelfsprekend dat ze beiden heel thuis zouden komen. Ze staan op deze pagina: http://www.silfescian-cats.nl/nieuws.php Ik hoef maar aan die ene foto te denken of ik schiet weer in de lach.Bezoekers via deze laatste link zien dan ook de cover van het tijdschrijft/blad de Prana waar een artikel van mij instaat. Ik ben vreselijk trots dat een stuk van mij in een ander blad dan een hobbytijdschrift voor dieren staat. Dit nummer is een aanrader voor dierenliefhebbers want het is een themanummer over Mens en Dier. Dat dieren zo’n grote rol in je leven kunnen spelen en met je mee reizen door de tijd. Alleen leven ze korter en wanneer de oudsten wegvallen, sluiten jongere weer aan. Het leuke van het fokken met onze kattenfamilie is dat de nakomelingen zoveel troost geven na het wegvallen van hun voorouders.
Ik ga weer gauw verder met het plaatsen van foto’s op mijn site. Ik probeer met alle kittenmensen contact te onderhouden en ik heb er zoveel gekregen. Waaronder ook die van het rode katertje dat ooit zijn kaak gebroken had. Ik ga die als eerste een plekje geven.AnoniemInactiefRood vind ik zelf ook een prachtige kleur…mijn eerste kat toen ik op mij zelf ging was een pers…een red tabby..prachtige kat…heb nog een ingescande foto samen met onze eerste bulldog Bonky..
de rode kater heette Sylvester..maar meestal werd het rooie..of bolle …hihihihi..zo hebben ze hier vaak een bijnaam…zodra hun echte naam geroepen word dan is het vaak foute boel..whahahhahah..
leuke foto is dat je man die over de hindernis gaat….hihihih…valt wel mee hoor met de drukte..bullen zijn op zich rustige honden..behalve als het kliertijd is..dan moeten ze even rauzen en spelen…maar gelukkig is het merendeel al wat ouder…onze Ishta is onze jongste telg..en word half juli al weer 3 jaar..
De rest zit tussen de 6 jaar en 7,5 jaar in…dus een stel bejaarden…whahahha..al zou je het soms niet zeggen..want de oudste Moob..wilt nog wel eens een robbertje spelen met Ishta…heerlijk gezicht altijd..alleen veel blaffen van onze dove Ishta…hoort zij niet..maar wij wel…whhahaaha…
ja..we hebben hier twee dove bullen…Branco en Ishta..heel bewust voor gekozen…onze Teal’c was ook doof..
Verder heeft Wendy een bovenlip afwijking wat je kan vergelijken met een hazelipje..maar verder was alles dicht gegroeid…ik val voor diegene die het meest buiten de boot vallen lijk het wel…hihhii..
gek is dat he..daarom heb ik mijn deuren nu gesloten…je moet het ook allemaal bijhouden en voeden…en financieel is dat toch wel zwaar vandaar dat we gezegd hebben er komt niets bij..alleen af…
AnoniemInactiefJe kan je dus wel voorstellen dat ik steeds moet lachten wanneer ik aan die foto denk. Bij het verslag van die dag werd dit ook gememoreerd.
Die bulletjes maken hun naam wel waar. Wat een bullen. Vooral die zo over je schoot heen hangt.Groetjes,
Suzan
AnoniemInactiefja..de meeste bullen hangen graag op je …al zijn ze al 30 tot 36 kilo..hun zitten er niet mee…whahahahha…dat jij dan onder de blauwe plekken zit zal hun een worst zijn..trekken hun puppyface aan..en zitten of hangen met die banaan…hihihi..
ze kunnen ook goed troosten moet ik zeggen ze voelen je echt goed aan…qua karakter zijn ze zo super..hihihi..
kan mij voorstellen Suzan dat hij gememoreerd is..whahahhah…ziet er ook zo koddig uit…
AnoniemInactiefDat die foto op mijn site staat, weet hij. Dat ik hem doorgelinkt heb, niet…
Ik vermoedde al dat er zulke gewichten in zaten. Onze grote witte weegt maar 32 kilo. Dat is waarschijnlijk ook het geheim waardoor ze zo lang gezond blijven.
We gaan vandaag op bezoek bij een andere Somalifokker voor een kittenknufbezoekje; de vijf zonen van onze Zagato. Ik kreeg wekelijks al de mooiste foto’s maar nu ga ik voor het echie.
Groetjes,
Suzan
AnoniemInactiefweegt een Kuvaz maar zo weinig joh??…een newfy zit tussen de 60 en 70 kilo in…afhankelijk van de bouw…Bowie was vrij licht van bouw…vandaar dat het zwemmen geweldig snel ging..en Amore was echt een reuentype..dus die woog ook wat meer..
de witte op de foto die zat heel zijn leven op zo’n 30 kilo…en was goed qua gewicht..
maar heb nu drie grote reuen…die goed voor de 36 kilo zijn…de dames zitten op 30 kilo..maar ook weer grote types..ze schelen qua hoogte maar weinig met de reuen alleen qua bone zijn ze net ietwat fijner..AnoniemInactiefGezien de grootte kijkt iedereen op van het gewicht. Eigenlijk is Eesz precies goed maar vanwege haar leeftijd mag ze wel wat extra hebben. Haar bespiering is wel aan het afnemen. Onze Kuvaszreu Dimbo van vroeger was royaal 40 kilo. Echte grote Kuvaszreuen mogen tot 60 kilo wegen maar meestal is zo´n reu dan te dik.
Wij hebben een uiterst genoeglijke middag doorgemaakt, op de bank met vijf knuffelige Somalizoontjes van onze Zagato.
Groetjes,
Suzan
AnoniemInactiefHeerlijk genoten dus van het echte weerzien…altijd leuk dat jonge spul he…
had mij even wat ingelezen qua karakter…veel raakpunten met onze Turk..de somali..
ook qua vacht las ik…onze Turk is ook halflangharig en zijdezacht..nu nog steeds, ze is nu vijf jaar.Verder ook geen onderhoud aan hun vacht nodig??
AnoniemInactiefZe hebben hele makkelijke vachten. De lengte en volheid hangt wel van de families af. Ik kam ze eigenlijk te weinig. Vaak niet eens een keer in de twee maanden. Op hun oude dag krijgen alle katten, dus ook de kortharige katten, vaak last van een vettige vacht met klitten. Die moeten er echt uit want anders heeft hun vacht geen goede isolerende werking meer. Voor klitten zijn er meerdere oplossingen en vaak eindigt dit in knippen of zelfs scheren terwijl dit te voorkomen is met een huismiddeltje: rijstzetmeel. Probleem is alleen dat winkels je dan rijstbloem of rijstmeel verkopen. De apotheek weet wel wat het is maar vraagt er een idioot hoog bedrag voor. Van de Pigge in Haarlem verkoopt het voor een normale prijs en je kan het ook online bij ze kopen.
Dit hele verhaal komt vast wel eens bij een kattenliefhebber van pas. Hun kat zal me dankbaar zijn 🙂 O ja, en nog een algemene tip: vooral niet te vaak en te extreem borstelen. Zeker niet met die rubberen borstels. Die trekken veel te veel los en zo wordt alleen maar de verharing gestimuleerd en kom je om in de haren.
Iedereen vindt zijn eigen kat de liefste en de mooiste. Dat vond ik vroeger ook van onze huiskatten. Het is inmiddels al lang geleden en nog vind ik dat die van ons heel bijzonder waren maar toen ik de Somali leerde kennen, viel ik als een blok voor ze. Heel meest bijzondere aan ze is hun sociaal-emotionele intelligentie. De omgang met ze is echt genieten. Turkse Angora’s en Noorse Boskatten komen vrij dicht bij ze qua type. Er schijnt ook een relatie te zijn tussen lichaamsbouw en persoonlijkheid. Bij de kat dus. In de psychologie is er een stroming die karaktereigenschappen koppelde aan uiterlijke kenmerken. Die is achterhaald maar bij de katten nog niet.Morgen weer een heerlijke ’tutdag’ met een hondje. Alleen dat showen zelf, zie ik tegenop. In de kou is een te hoog tempo voor mij lopen, zal niet meevallen maar wanneer het binnen in de manege wordt gehouden, in het rulle zand, zie ik mezelf ook niet het juiste tempo halen en volhouden. Het is dat ons hondje echt een hele goede is want normaal zie ik dit soort dingen van hun de Olympische gedachte: meedoen is belangrijker dan winnen.
Nu maar hopen dat de weergoden ons gunstig gezind zijn.
Groetjes,
Suzan
AnoniemInactiefheb vroeger perzen gehad…maar vond het een crime om ze te kammen/borstelen..toen de laatste op oude leeftijd is overleden heb ik gezegd..nooit meer een pers…
maar ja..in 2001 kwam Dolly bij ons..tja een pers..maar zo’n poes laat je dan ook niet aan haar lot over…ik liet haar twee keer per jaar naar de kattenkapper gaan…dan werd ze lekker geschoren…want haar vacht bijhouden deed ze totaal niet…en ze voelde zich er ook lekker bij…dat scheelt..
Bij de Turkse Van hoef je helemaal niets aan onderhoud te doen..hihih..dat is het eerst wat ik vroeg aan de fokker…was eigenlijk niet de bedoeling om een kat erbij te nemen..maar was gewoon geinteresseerd in het karakter…en moet zeggen..het is een heerlijk ras..
moet er alleen niet aan denken dat ik er 10 heb rond lopen..want ze eist nogal aandacht..whahhahah..Bij de fokker in dordt lopen er vele..die hebben ook zo’n grote buitenren…en ook een turkse angora en nog htk een paar…
onze Turk had teveel kleur…dus niet interessant voor een fokker…dus ik heb haar voor een vriendenprijsje mee gekregen…want voor mij maakt het niet uit…ga toch niet naar shows en ging voor het karakter en het vachtje….hihihi..
Verder heb ik hier behalve onze zwart Bandit htk nog een halfpers lopen..Spot..qua vacht lijkt ze op een Brit..vol en kort…maar verder is ze qua karakter een echte pers..
ik hoop ook dat je een beetje droog weer tref….in dat mulle zand is het inderdaad vermoeiend lopen…op het strand pak ik altijd het einde van de branding..lekker compact zand…anders hou ik het niet lang vol…hihihi..
Fijne dag vandaag…en toi toi toi!!
-
AuteurBerichten