default-header

Babbelbox

Home Forums Hartfalen Babbelbox

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 337)
  • Auteur
    Berichten
  • #85544 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Ja, en zeker in jouw (en onze) situatie hebben we op tijd onze rust nodig.
    Heerlijk toch, Marjolijn, dat je zulke meelevende collega’s en bazen hebt!
    Ik ben even kort van stof, ha ha, maar het is al laat, en ik ben moe.

    Eugenie, al die onderzoeken zullen ook best vermoeiend zijn! Jakkes, tot eind maart? Nou, jij bent wel telkens onder de pannen hoor.
    Ik zou je nog een mail sturen, komt ook weinig van, maar ik vergeet het niet hoor.
    Heb alleen weer een nieuwe EMDR sessie gehad, was toch weer wat van slag en heel moe.
    En sh……….t ik ben vergeten te stemmen!! Vanmiddag schreef ik nog: we moeten vanavond stemmen, maar omdat mijn ega naar vergadering moest zijn we het allebei glad vergeten. (ben blij dat ik mijn naam nog niet vergeet 😉 )

    Welterusten meisjes, liefs en knuffel, Margreet.

    Oh ja, Marjolijn, wat is die kaart leuk!!!!! (laat maar niet aan de bullen zien, die zijn vast beledigt, om als paashaas afgebeeld te worden :laugh: )

    #85545 Reageer
    kneusje
    Gast

    :laugh: haha meiden, wat een idioot gezicht die bullen als paashaas…..whoeha!
    Moest 3 keer kijken hoe je het gedaan had, heel leuk…….

    Ik ben blij dat je wat aan het opknappen bent Marjolijn want een verkoudheud is voor ons eigenlijk al weer teveel……we moeten het al doen met weinig energie en als je dan ook nog ziek bent….bluhhhhhh
    Wat een lieve collega was dat, een paar lieve woorden kunnen voor een ander zoveel betekenen……dan schieten me de tranen in de ogen……. :blush: zo kan het dus ook gelukkig…..
    Blij dat je te maken hebt met mensen Marjolijn, dat heb je hard nodig als je zo je best doet…..

    Mijn man is eigenlijk logistiek manager/teamleider/supervisor oftewel magazijnchef op zijn Hollands….
    Dat doet hij al meer dan 24 jaar maar wil nu langzaam gaan kijken naar raakvlakken met Jobcauch of intermediair om mensen te plaatsen of te bemiddlen of helpen hun weg te vinden….
    Hij is een echt mensen-mesn en in de logistiek werken ook veel keiharde managers dus daar wil hij graag vanaf…
    Managers die hun personeel als stront behandelen en die willen dat Jan dat ook niet….dat gaat totaal tegen ons gevoel in dus niet…..
    Nu er zo weinig werk is kunnen werkgevers veel meer eisen stellen en gaat de sfeer verder naar beneden…. :angry:
    Misschien is dit wel de tijd om een omslag te maken….wie weet…..
    Mochten jullie iets horen……in omgeving Nijmegen….dan graag…. :blush:

    Margreet, ben benieuwd hoe het met jou gaat maar mailen hoeft niet hoor…ik wacht rustig af…..

    Nou meiden, de kookwekker gaat dus eten…..

    Tot mails.

    Kus, Eugenie

    #85572 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Hoi meisjes

    Marjolijn, heb je nog contact opgenomen met de hartfalenverpleegkundige? (ik las het net bij een ander topic) Lekker cardioloog heb jij zeg! Ik denk dat ze allemaal maar eens een cursus communicatie moeten volgen. (kan bij mij hoor, doe het wel met korting 😉 )
    Zeik ik vandaag ook tegen mijn huisarts, dat de cardioloog een cursus communicatie bij mij mocht volgen. Als hij zo smalend tegen een co-assistente zegt (over Carnitine) tja, placebo effect he, toen ik zei dat ik er blij mee was en er een goed gevoel bij had. En ook toen hij zei dat ik wel ‘mocht hopen’ dat in april de uitslag iets verbetert zou zijn, maar ik moest er maar niet op rekenen, het kon niet.
    Ik vind: laat een mens zijn hoop! En die ontnam hij mij toen.

    En ik ben niet een mens voor de waarheid, althans, niet voor een grof gebrachte waarheid,
    Is je verkoudheid helemaal weg nu?

    Eugenie, je bent stil!!! (ja sorry, dat waren we alledrie geloof ik :dry: ) Hoe gaat het nu met je, weet je al wat van je cardioloog??? En je dochter? Ik moet er vaak aan denken, maar ik kan me voorstellen dat je niet altijd de puf hebt om iets op het forum te zetten.
    Als het wat gaat met je laat je dan even alstjeblieft weten hoe het nu met je is?

    Knuffel voor allebei, Margreet
    (marjolijn, schattige paashaas heb je neergezet 🙂

    #85574 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Nee..ik heb via mijn verzekering via de site mijn vraag doorgegeven…dus nu nog wachten op het antwoord…
    ik moest eerst op 31 maart naar de cardioloog..om vijf voor half vier..wat ik wel prettig vond qua tijd..en ja hoor..weer een afspraak verzetting..naar 29 maart om 14.00 uur..
    Balen..want ik werk dan normaal tot 15.00 uur..en nu moet ik om 13.00 uur al weg..pfff..

    Vandaag weer naar de controle geweest van de tandarts..dat was allemaal goed…
    weer over een half jaartje terug..hihihi..

    ben zo toe aan lente….jullie ook..heb de winter wel weer gezien..meer als genoeg..whahhahaha..

    nou meiden….Fijn weekend….

    #85575 Reageer
    kneusje
    Gast

    :laugh: Hey lieve vrienden,
    sta op punt om even eruit te gaan maar wil even laten weten dat ik er nog ben….whaha

    Margreet, de ervaring met mineralen heb ik ook hoor, ik slik vit b en vit d, Q10, chroom en magnesium en wat blijkt tot ons aller verbazing? Mijn pompkracht is ondanks de ernstige ritmestoornissen vooruit gegaan! :silly:
    De cardioloog had er geen verklaring voor en het enige dat veranderd is, is de inname van meer mineralen!
    Nou, voor mij is dat dus duidelijk, al is er geen dubbelblind onderzoek onder duizenden patiënten geweest.
    Ik had alles tegen, teveel stress, te weinig beweging ivm mijn rug, teveel ritmestoringen en te weinig slaap….en dan toch een betere pompkracht….
    Dan heb ik zelf wel een idee hoe dat zou komen.
    Als ik van de cardioloog een nieuwe pil erbij had gekregen had die pil toch ook de ‘schuld’ gekregen…. :blush:
    Ik ga dus door op dit pad.
    Verder nog geen nieuws, ik moet nog steeds een aantal onderzoeken doen en mijn dochter krijgt eind deze maand de voorlopige uitslag…..duimen dus maar weer.

    Verder blijkt er september voor haar bijna niet aan een stageplaats te komen dus we balen hier ontzettend van alle tegenslag…. :S

    Nou ja, we houden maar moed.
    Maandag doet ze eindexamen en dat dan maar eerst……we hebben nog tijd tot september dus misschien komt er nog een wonder om de hoek kijken.

    Ik lees net je berichtje over Marjolijn, ik ga gauw eens snuffelen want dat klinkt allemaal heel naar…potverddrrrr.
    Ze moeten ons maar eens uit nodigen op artsenopleidingen, kunnen we eens uitleggen wat het betekend om patiënt te zijn….. :angry:

    Beide een super weekend en ik beloof volgende week gauw weer eens bij te kletsen…

    Voor nu even een hele dikke knuffel voor jullie allebei..

    #85578 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Alleen maar super toch dat je pompfunctie vooruit is gegaan ondanks alle stress e.d.
    gewoon doorgaan ermee..je heb er baat bij blijkt maar weer..en ach..of alle chemie werkelijk helpen..dat is soms ook toch de vraag he…hihihih..want bij sommige medicatie zijn de bijwerkingen bijna erger dan de klacht zelf…

    Ik duim toch nog op een wondertje voor de stageplek voor je dochter..stel dat er iemand door omstandigheden e.d. niet naar de stage kan…dan is er wel plek voor je dochter…
    beetje geluk gun ik haar ook…

    Kreeg gisteren een mail van mijn zus..haar vader was vrijdag overleden..
    beetje raar..want biologisch is het ook de mijne…maar goed…omdat ik geen contact meer had met hem…zegt ze dat zo schijnbaar…hij is precies op zijn verjaardag overleden..79 jaar..nog een beste leeftijd voor een alcoholist…
    paar jaar geleden nog eens contact gehad om te kijken of hij verandert was..maar nee hoor..nog steeds ikke ikke….en daar had ik geen zin meer in…

    Mijn ex word van de week geopereerd aan zijn prostaatkanker…ik hoop dat het allemaal goed verloopt…koop in ieder geval een kaartje…en misschien dat ik langs gaat..even aan mijn huidige eega vragen..misschien gaat hij ook wel mee..
    we gaan verder nog goed met elkaar om…dat scheelt..

    #85585 Reageer
    bloem
    Deelnemer

    Hoi Bull,

    Ik moest de zin twee keer lezen over wat je zus mailde. Niet zo aardig om het om die manier aan jou te vertellen.

    Evengoed gecondoleerd.

    Ergerde je aan zijn alcoholisme en ikke, ikke gedrag omdat jij het aan je hart hebt?

    Ik vind het vaak erg dat mensen zo ongezond leven en dan denk ik vaak, maar ik leef gezond en heb het aan mijn hart, waarom hebben hun het niet aan hun hart ipv dat ik een slecht hart heb.
    Als ik bijvoorbeeld zwangere vrouwen zie roken, dan denk ik helemaal, wees gelukkig dat je een kind kan krijgen en dan ga je roken!

    Sterkte in ieder geval.

    #85586 Reageer
    kneusje
    Gast

    Hey Marjolijn,

    wat naar dat je de dood van je biologische vader zo te horen moet krijgen…..al begrijp ik dat je geen contact had maar toch :dry:
    Je bent toch zijn dochter, al is hij er als vader nooit geweest…..lees ik.
    Wat erg voor je dat je zo’n vader had, wat kan alcohol toch doen met een mens….
    Wat goed van jou dat je afstand hebt genomen…heel knap en moeilijk denk ik zo.. 🙁

    Dat jij nog zo’n sterk mens bent geworden zonder die steun…mag je jezelf voor complimenteren….
    Ook nog fijn omgaan met je ex….. :huh: kunnen niet veel mensen opbrengen….
    Ik heb na je berichtje nog meer bewondering voor je…

    Ik heb net 3 sollicitatiebrieven voor mijn dochter opgestuurd (heeft ze zelf natuurlijk wel geschreven en dat kan ze heel goed) ….voor die BBL plaats maar het zal moeilijk worden.
    Ik geef Dekkerswald nog de meeste kans, het Radboud zat al vol maar als er iemand uitvalt is er misschien een kansje en het St maartenskliniek zou ook fijn zijn maar daar zijn eigenlijk ook geen vacatures op de site te vinden.
    Ik durf eigenlijk nergens meer op te hopen….het geluk komt niet vaak deze kant uit…… :S
    Wordt er eerlijk gezegd een beetje moedeloos van, want als ze niets vindt kan ze haar opleiding niet af ronden, blijft met een studieschuld zitten en heeft 4 jaar hard gewerkt zonder resultaat…..dat kan toch niet?
    Als het nu aan haar zelf zou liggen maar ze werkt zich kapot…..iedereen zou zo’n gedreven verpleegkundige aan het bed willen….
    Vandaag was haar eindexamen en iedereen was stomverbaast dat er bijna geen vragen over medische kennis waren (dat ze juist heel goed geleerd hadden) maar het zwaartepunt van de vragen ging over maatschappelijke zorg en wetten…… :silly:
    Nou moe, heb je wat aan als je patiënt ligt te stikken in bed…. :silly:
    Wat een waardeloze opleiding.
    Je mag toch in een eindtoest verpleegkunde verwachten dat er vragen zijn over medicatie, shock,verpleegtechnische handelingen, herkenning van noodsituaties en medische kennis en ziekteleer?
    Wat moet je dan met kennis over wetgeving?????

    Heb er geen woorden voor en de rest van de klas was stomverbaasd en baalt als een stekker…hebben ze daar nou 3 boeken voor doorgespit?
    Ze wist alles over hart/vaat/hersenen/ruggemerg/ interne organen/suikerziekte/ ziektes als MS/ALS en noem maar op maar niets van dit alles werd gevraagd….
    :angry: :silly: :S :angry:

    Terwijl ze al die jaren met de hoogste cijfers doorgekomen is moet ze nu afwachten of ze wel een voldoende heeft (de rest van de klas ook)?
    Wat een zootje daar……wie maakt die examens eigenlijk?
    Duimen dus maar weeeeeeer….

    Over 3 weken dus de uitslag.
    Ze kan natuurlijk voor de zomer wel een herkansing doen maar dit klopt gewoon niet, het is geen verpleegkundig examen en ik kan het weten want ik gaf zelf ook les aan doktersassistentes en verpleegkundige….
    Wie het ROC ooit heeft bedacht :angry:

    Nou meissies, ik ga lekker kouwe koffie drinken en hoop van harte om een omslag dit jaar want tot nu toe heeft het jaar van de tijger niets als ellende gebracht….grrrrrommmmm
    Tot mails meisjes.

    #85587 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    nee hoor Bloem..hij is zo al heel zijn leven geweest…en ik heb sinds 1998 last van mijn hart..en toen had ik al geen of zeer weinig contact met hem..
    ergens in 2004 nog een poging gedaan..maar ik hoorde alleen over zijn kwalen..en hoe erg hij alles wel niet had…en verder had hij altijd van die bluf verhalen…geld te over…ja ja..
    minimum loontje had hij…mijn moeder moest verplicht werken anders kwam ze de maand niet rond….en hij jatte ook nog uit het loonzakje….

    nee..wat dat betreft heb ik geen leuke herinneringen..en die worden er ook niet beter van…

    maar goed…het komt niet omdat ik het aan mijn hart heb…heb ik altijd al gevonden…

    tja..roken..ikzelf rook ook…ik weet het..goed is het niet..maar zonder kan ik niet..
    even een sigaretje roken buiten tijdens mijn werk ontspant…en even mijn gedachten op nul…zit tussen mijn oren..ik weet het…maar ik heb ook geen spirit om te stoppen..
    ik doe niemand er kwaad mee..jat niet uit een loonzakje…en verziek niet iemands leven…
    en als ik ook kinderen had gewild..heb ik altijd gezegd dat ik tijdens de zwangerschap zeker zou stoppen…voor het kind..want die vraagt er niet om…

    #85589 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik duim voor je dochter Eugenie…dat er toch een plaatsje komt..
    enneh..jaar van de tijger is nog niet zolang bezig..dus wie weet komt het geluk nog julllie kant op!!…

    heeft ze per ongeluk geen examen voor de medische jurist gehad…whahhaha..wat belachelijk zeg…ik zou als ik al die studenten was een bezwaar maken…met zijn allen staan ze sterk…dit moet toch niet de toekomst wezen dat dat het belangrijkste is??..
    dan hou ik letterlijk en figuurlijk mijn hart vast… 🙁

    Heb mijn hele leven al moeten vechten voor alles Eugenie…en heb altijd in mijn hoofd gehad..zelfstandig zijn…van niemand afhankelijk…een sterk punt..maar soms ook een zwak punt..omdat je ook niet snel om hulp vraagt..als je het echt nodig heb…whahhahah..
    het ergste is..dat ik het zelf weet..maar mijn trots is heel groot wat dat betreft… 😛

    ach…mijn vader en moeder zijn gescheiden toen ze bijna 25 jaar getrouwd waren..en hadden dit 25 jaar eerder moeten doen…pffffff….
    ik heb mijn vader zelfs nog in huis gehad…zo’n 9 maanden..was wel een bevallling hoor..hij lag op een stretcher in de woonkamer..had toen een niet zo’n grote flat..
    maar goed..1 keer is hij bezopen binnen gekomen..en heb hem toen even haarfijn verteld dat hij dat niet meer hoefde te flikken..want dan kon hij opdonderen..
    en wat hij later in zijn eigen huis zou doen zou mij een rot zorg zijn…daar zuipt tie zich maar dood..maar niet bij mij…
    sindsdien was het rustig..whahhahhaha..kan nogal fel uit de hoek komen dan…whahhahah

    #85590 Reageer
    kneusje
    Gast

    :laugh: medisch juriste…….hahah goeie……lijkt het wel op.
    Toch wel fijn als je patiënt ligt dood te bloeden om te weten wat je rechten zijn en welk verpleegtehuis door wie betaald wordt….. 😛
    Zal helpen om het bleoden te stelpen of een infarct te voorkomen….. :S

    Snap je nu waarom er zoveel medische missers zijn, je zult van deze slechte opleidingen een verpleegkundige aan je bed krijgen…..ben ik even blij dat er nog mensen zijn die dan maar aan zelfstudie gaan doen om de medische kennis bij te spijkeren en hun eigen verantwoording nemen….. :blush:
    Het is een BIGwet geregisteerd beroep maar de opleiding lijkt wel bijeen geraapt te zijn en gegeven worden door mensen die nooit een patiënt in levende lijve hebben gezien…..
    Ik hou mijn hart vast voor de toekomst van ons zorgstelsel….

    Dat jij hebt moeten vechten kan ook niet anders maar ik had dan tenminste nog mijn ouders achter me staan maar jij dus helemaal niet…..
    Sterker nog, die hadden jou nodig…
    Ik vindt dat heel erg voor je en omarm je in gedachten om je een beetje troost te geven……

    Logisch dat je fel uit de hoek kan komen….je moest wel!

    Wij houden wel van je, denk daar maar aan.
    Dat is natuurlijk geen vervanging voor een vader maar wel gemeend……

    #85591 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    :kiss: lief van je omdat te zeggen…doet mij goed…!!..
    mijn moeder is wel hertrouwd..en moet zeggen dat haar man 10x meer vader voor mij is geweest dan mijn bio-vader..echt waar..die heeft hier geregeld zijn handjes laten wapperen..stuccen..verven…noem maar op….dus wat dat betreft…toch knap van iemand die ik pas met mijn 25ste jaar heb leren kennen…

    maar goed…zo te horen weten ze wel waar ze aan toe zijn juridisch gezien…maar hoe het de patiënt vergaat..is een ander verhaal…diep triest…heel diep triest…
    en vergeet lezen niet..dat is ook heeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk…whahhahaha..
    die missers heb ik ook mee gemaakt….duizenden excuses erna…pffffffff…
    niet kijken hoe iemand eruit ziet..en je conclusie’s trekken..maar het dossier lezen…

    Ben behoorlijk stevig van mijzelf…en als je dan een hartkatherisatie krijgt omdat ze willen kijken hoe het met je lekkage is gesteld…en dat toevallig ook eruit komt dat ik brandschone aderen heb..is een leuke meevaller..
    maar doe niet alsof ik voor die aders daar ligt..want die lekkage gaat dan echt er niet van over…

    zien FLINK…denken cholesterol/dichtgeslibte aders… :X
    zien dossier..en lezen lekkage….en prachtige schone aders…
    en denken…goh…dat vooroordeel gooien we overboord… 😉

    whahhahahhahhahah…

    #85592 Reageer
    kneusje
    Gast

    :laugh: Ha, dat ken ik…..
    Uit arrogantie hebben ze vaak hun conclusie al klaar zonder verder onderzoek…..
    Mijn moeder was broodmager maar had wel dichtgeslibde aderen….het begint al bij de opleiding…..leer denken en KIJKEN…..dan pas conclusies trekken… :angry:

    Wat fijn dat je toch nog een goed stiefvader hebt gehad, al is het wat laat….
    Beter laat dan nooit….. :S

    Nou meissie, slaap lekker voor straks en nogmaals……dikke knuffel van mij! :laugh:

    #85593 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    ja precies..ik hoor vaker magere of slanke mensen over cholesterol dan dikke mensen…
    ik zeg maar zo..bij mij plakt het vet aan de buitenkant..en bij hun aan de binnenkant…whahahhaha..

    Ik ga zo ook afsluiten..morgen weer een werkdag…
    trusten voor straks….en duimen omhoog….voor je dochter….!!

    even een komische paastafereel…1 inzending van de paascrea bullen..
    hihihih.

    #85594 Reageer
    bloem
    Deelnemer

    Nou die foto doet me goed. Toch nog gelachen vandaag.
    Wat een heerlijke bullen.
    🙂

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 337)
Reageer op: Babbelbox
Je informatie: