default-header

Afvallen en metoprolol

Home Forums De jongere hartpatiënt Afvallen en metoprolol

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Inge
    Gast

Ik slik ook metoprolol en mijn gewicht neemt alleen maar toe terwijl ik Amper wat eet wat moet ik nu doen, moet ik maar gaan vasten? Ik weet het echt niet meer

#135361 Reageer
    Tineke
    Gast

Hier dezelfde ellende. 1.5 jaar geleden een hartinfarct en aan de metoprolol.in die 1.5 jaar 15 kilo aangekomen! Vreselijk…nu over naar amplidipine omdat mijn cardioloog het idd vreemd vond dat ik geen conditie opbouw terwijl ik wel sport en dat ik zoveel aangekomen ben. De metoprolol heeft invloed op je stofwisseling helaas dus kom je aan. Nu hopen dat met sporten en goed op mijn voeding letten de kilo’s er weer af gaan.

#137428 Reageer
    Joyce
    Gast

Hallo ik gebruik metropolol nu 3 jaar en ook ik ben aangekomen. De kilo’s raak ik ook niet meer kwijt.

#137427 Reageer
    Joyce
    Gast

Gebruik nu metropolol 3 jaar en ben ook aangekomen. Stoppen kan niet vanwege de boezemfibrilatie. Ik wordt er depri van omdat ik gewoon de kilo’s niet meer kwijt raak.

#137831 Reageer
    Silvana
    Gast

Zo herkenbaar, ik zit sinds juni aan de metoprolol en ben al ruim 6 kilo aangekomen, mijn cardioloog zei idd dat het wel daardoor kan komen.
    Omdat je hartslag langzamer gaat verbrand je ook minder snel.
    Ik ben nu meer op mijn calorieën gaan denken en ben 1 kilo kwijt in 2 weken het gaat niet snel maar alle beetje helpen.
    Hebben jullie ook zoveel bijwerkingen gehad/en hebben jullie dat nog steeds?
    Ik ervaar dat het bij mij met ups en downs gaat.
    Ik heb soms hele onrustige benen en armen en ook dat onderbuikgevoel (net of je suikerspiegel te laag is)
    ook ervaar is vrij regelmatig spierpijn en ook vermoeidheid.

#137972 Reageer
    silly
    Gast

Zo herkenbaar wat ik hier allemaal lees ik ben in juni begonnen met metoprolol ivm boezemfibrilleren.
    Het enige voordeel van dit medicijn is dat je er lekker rustig van wordt/blijft.
    verder ervaar ik alleen maar nadelen ik ben vanaf juni tot nu bijna 9 kilo aangekomen.
    Ik heb ook veel last van mijn spieren, herkennen jullie dat ook?
    Ik ben er soms zo mee aan pfffff….. vooral die kilo’s die eraan gekomen zijn vreselijk,daardoor beweeg je ook niet makkelijker.
    Ik zit voorlopig nog wel aan die medicatie denk ik ik durf ook niet te stoppen omdat ik dan bang ben weer zo een aanval te krijgen.
    Mijn ECG was goed en mag een jaar weg blijven,mocht het weer erger worden dan moet ik aan de bel trekken en kom ik in aanmerking voor Ablatie. (er er iemand in de groep die die al heeft gehad?)

#138467 Reageer
    Anita
    Gast

Zojuist bij de huisarts geweest. Ik heb reuma en ik ben ook erg veel aangekomen sinds ik Metropolol slik. Heb een stressbaan dus ik moest pas verhogen ivm te hoge bloeddruk. Zijn advies gewoon een appel eten op een dag en verder alleen veel drinken en als je het gevoel hebt dat je bijna flauwvalt dan neem je iets kleins. Dan gaan de kilo’s er vanzelf af maar wel langzaam ivm je leeftijd.

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
Reageer op: Afvallen en metoprolol
Je informatie: