Hoi Marc,
Klinkt als een ingewikkelde situatie. Die tricucpidalisklep is de sluis van de rechterboezem en de rechterkamer. Als die niet goed zit, loop je mogelijk extra risico op hartritmestoornissen.
Ik heb zelf deze aandoening niet, maar wel af en toe agressieve aanvallen van atriumfibrilleren. Ook aangeboren op jonge leeftijd.
Een ablatie van meer dan 4 uur heb ik ook meegemaakt. Is geen pretje, vooral omdat je alles meemaakt. Als je meerdere cardioversies moet tijdens de ingreep, maakt diit alles extra slopend. En lig je vervolgens helemaal kapot op je kamer.
ik heb ook een 2e ablatie gehad voor atriumfibrilleren en die verliep veel beter. Daarna had ik eigenlijk nergens last van. Verder nog wat meer ingrepen.
Mocht er niets lukken, dan kunnen ze ook de bundel van his doorbranden en dan via een pacemaker je hart aansturen. Klinkt eng, maar uiteindelijk ben je dan wel grotendeels van je klachten af. Maar eerst maar eens zien of de volgende ablatie lukt. Niemand wil tenslotte afhankelijk zijn van een pacemaker.
Succes!!
Ebvded