Hallo Edwin,
Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt. Afgelopen december heb ik ook een pacemaker gekregen nadat geconstateerd werd dat ik een totale AV blok had. Mijn leeftijd is nu 40 jaar en toen was dat nog 39.
Achteraf gezien was ik die zomer ervoor ook al helemaal niet fit en heel erg moe.
Ik dacht dat ik te druk geweest was en we hebben 3 kindjes dus dan ben je altijd in de weer.
totdat ik in november een hele hoge hartslag kreeg en een nachtje in het ziekenhuis opgenomen werd. Ze ontdekte een vertraagd hartritme maar konden er geen reden voor bedenken, misschien wel aangeboren zeiden ze.
Maar ik voelde me echt niet goed. Veel moe, hartkloppingen, buiten adem als ik de trap op liep.
en toen ik in december voor controle kwam bij de cardioloog toen zagen ze dus direct aan het hartfilmpje dat het niet goed was en kon in weer blijven waarna ik de volgende dag al geopereerd werd.
Het heeft best een heftige impact op mijn leven gehad. vooral ook om dit te verwerken dat je dit zo van de 1 op de andere dag meemaakt en afhankelijk ben van de pacemaker.
Ook voor mijn partner hoor.
Ze hebben mij ook op de ziekte van Lyme gecontroleerd maar dat had ik niet.
ook kunnen ze geen reden bedenken voor dit AV defect.
Mijn vader is wel op 58 jarige leeftijd overleden aan een hartstilstand en dan ga je je toch afvragen of dat er ook mee te maken heeft.
Ik hoop voor je dat alles goed gaat met je en dat het een plekje in je leven krijgt.
Hartelijke groeten,
Annette