default-header

42 jaar en volledige AV blokkade

Home Forums Pacemaker 42 jaar en volledige AV blokkade

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    bert
    Sleutelbeheerder

Hallo,
    Na een duiziligheids onderzoek in het ziekenhuis zijn ze erachter gekomen dat ik een hartslag van 30 p minuut had overdags en 18 p minuut snachts.
    Binnen 15 minuten lag ik op de 1e harthulp, dat is effe schrikken als er 5 van die witte jassen om je bed heen staan waarvan er 1 zegt meneer het is niet goed u moet blijven huh.
    Na wat onderzoek en lek geprikt te zijn was de conclusie een volledige AV knoop blokkade.
    Volgens de cardioloog komt dit niet of nauwelijks voor bij mensen van mij leeftijd 42 jaar.
    Vervolgens heb ik nu een pacemaker (merk onbekend) DDD-R.
    Ik ben benieuwd naar mensen met ook zo,n blokkade en wat daar de achterliggende oorzaak was.
    bedankt

PS
    Gisteren 27e thuis gekomen na 5 dagen ziekenhuis bezoek all inclusief.

#88449 Reageer
    Lisa
    Gast

Hallo Edwin,

Sommige mensen krijgen een AV blokkade na/door een beet van een met Borrelia besmette teek (door de ziekte van Lyme dus):

zie o.a. elders in het forum voor meer info daarover:
    http://tinyurl.com/cmbexte

Groetjes,
    Lisa

#88450 Reageer
    Edwin42
    Gast

Dit zijn ze bij mij ook aan het onderzoeken echter verwachten de artsen het niet echt ik ben ook nooit gebeten door een teek zover ik weet.

Ik hoop trouwens aan de ene kant dat ze ook niks vinden BV lyme, want dat zou een behandeling betekenen met antibiotica en als die toevallig aanslaat en de AV blokkade opgeheft zou worden wat de cardioloog niet verwacht (zei die) maar dan zou ik wel die pace eruit willen hebben incl draden.

#88461 Reageer
    Edwin42
    Deelnemer

Nou inmiddels bloed uitslagen binnen en er is niks gevonden dus ja een raadseltje.
    Ook de doktoren weten nu niet waar het vandaan komt.

#88678 Reageer
    Anoniem
    Inactief

Hallo Edwin. Ik man 52, had vorig jaar ook hartslag van 30/25 p/m. Klachten waren bij inspanning, vermoeidheid in de benen (pap in de benen) Dat ik hier weinig van merkte komt omdat mijn hart per keer 2x zoveel bloed rondpompt. (zgn sporthart). Conclusie totale AV blokade, heb nu een pacemaker ddd merk st jude. Heb ook een pasje zodat ik op de luchthavens niet door de detectiepoortjes hoef, maar handmatig wordt gefouileerd. Ja hartklachten zitten bij mij in de famillie, dus zijn genetisch bepaald. Gr. Astor

#88705 Reageer
    Anoniem
    Inactief

Hallo Edwin,

Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt. Afgelopen december heb ik ook een pacemaker gekregen nadat geconstateerd werd dat ik een totale AV blok had. Mijn leeftijd is nu 40 jaar en toen was dat nog 39.

Achteraf gezien was ik die zomer ervoor ook al helemaal niet fit en heel erg moe.
    Ik dacht dat ik te druk geweest was en we hebben 3 kindjes dus dan ben je altijd in de weer.
    totdat ik in november een hele hoge hartslag kreeg en een nachtje in het ziekenhuis opgenomen werd. Ze ontdekte een vertraagd hartritme maar konden er geen reden voor bedenken, misschien wel aangeboren zeiden ze.
    Maar ik voelde me echt niet goed. Veel moe, hartkloppingen, buiten adem als ik de trap op liep.
    en toen ik in december voor controle kwam bij de cardioloog toen zagen ze dus direct aan het hartfilmpje dat het niet goed was en kon in weer blijven waarna ik de volgende dag al geopereerd werd.

Het heeft best een heftige impact op mijn leven gehad. vooral ook om dit te verwerken dat je dit zo van de 1 op de andere dag meemaakt en afhankelijk ben van de pacemaker.
    Ook voor mijn partner hoor.
    Ze hebben mij ook op de ziekte van Lyme gecontroleerd maar dat had ik niet.
    ook kunnen ze geen reden bedenken voor dit AV defect.
    Mijn vader is wel op 58 jarige leeftijd overleden aan een hartstilstand en dan ga je je toch afvragen of dat er ook mee te maken heeft.

Ik hoop voor je dat alles goed gaat met je en dat het een plekje in je leven krijgt.

Hartelijke groeten,
    Annette

#88706 Reageer
    Edwin42
    Gast

Beste Annette en Astor,

Inmiddels ben ik al weer een poosje terug geholpen en gaat het prima hier ik heb een Biotronic DDD-R pacemaker en voel me eigen goed.
    Het enige last wat ik heb is de jeuk af en toe bij de pacemaker en verder niks.
    Ook loop ik 2x in de week hard (deed ik altijd al) ik merk wel dat mijn conditie moeilijker op pijl komt, maar dat zal z,n tijd wel duren,
    Verder ben ik goed tevreden en heb ook geen pijn gehad zowel tijdens als na de implantatie.(als je af en toe hier leest wat mensen aan pijn hebben gehad), daar snap ik helemaal niks van (gelukkig).

Ik hoop dat het met jullie goed gaat en je moet maar zo denken met die pacemaker kan je gewoon 100 worden, en er zijn vele ergere dingen in het leven gewoon doorgaan.

PS
    Ik denk dat mijn vrouw en zoon meer last hebben gehad dan ik zelf.

Nou groeten en sterkte daar.

#88707 Reageer
    Anoniem
    Inactief

Hallo Edwin,

Bedankt voor je reactie.
    Het is goed om te horen dat het goed gaat met je pacemaker. en ik vind het heel bijzonder dat je weer hardloopt.
    Vorig jaar was ik daar ook best intensief mee bezig en ik voelde mij daar heerlijk fit bij.
    Maar nu vind ik dat nog best eng om te doen en ben ik bij de fysio aan het trainen onder toezicht om mijn conditie op peil te krijgen en houden.

En je kunt inderdaad oud worden met een pacemaker, ik ben ook dankbaar dat het bestaat en dat ik er gebruik van mag maken.

Veel gezondheid toegewenst voor jou en je gezin.

Hartelijke groeten,
    Annette

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: 42 jaar en volledige AV blokkade
Je informatie: