default-header

2e ablatie

Home Forums Algemeen 2e ablatie

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #79727 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Vanmorgen was ik in Utrecht op controle. Zoals ik al had verwacht volgt er een tweede (aanvullende) ablatie want het sinusritme is weer/nog onregelmatig. Dit komt bij 1/3 van de patiënten voor. De wachttijd hiervoor is op dit moment ca. 2 maanden. De medicatie is wat aangepast omdat ik soms duizelig en misselijk ben van de nieuwe die ze voorgeschreven hadden. Een cardioversie wordt in die tussentijd niet meer gedaan. In plaats daarvan kunnen in overleg met de huisarts de medicijnen aangepast worden.
    100% slagingskans is er niet maar het is het proberen zeker waard vindt de arts. Leeftijd heeft er niet mee te maken. De behandeling is alleen moeilijker en bewerkelijker omdat ik al zo lang hartritmestoornis heb. Als er geen reële kans op beterschap zou zijn waren ze er nooit aan begonnen is mij verzekerd. Maar ik kan natuurlijk altijd de pech hebben dat het niet lukt omdat geen mens hetzelfde reageert.
    Afwachten dus maar weer! :S Marieke

    #87955 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Marieke,
    In 2009 heb ik 2x binnen 6 weken een ablatie gehad. Een week na de 1e ablatie kwam ik weer met hartritmestoornissen op de 1e Harthulp terecht. Bij mij komen de ritmestoornissen uit de rechterhartkamer. Doordat bij mij gezond hartspierweefsel ‘vervangen’ wordt door bind- en vetweefsel ontstaan er problemen in de geleiding. Ik heb nu bijna een jaar een ICD en de nodige medicatie. Ik ben bekend met ARVC, een ziekte van de hartspier.
    Ik wens jou heel veel succes met de 2e ablatie en hoop dat het deze keer wel het gewenste resultaat oplevert.
    Hartegroet van Annemarie.

    #87956 Reageer
    sunsun
    Deelnemer

    dankjewel voor je goede wensen Annemarie, ik had het verwacht en hoop dat het lukt. De cardioversies was ik écht beu want die hielpen steeds maar 1 à 2 dagen. Het is toch steeds weer een hele soesa en ik schoot er niets mee op.

    Vriendelijke groet, Marieke

    #87957 Reageer
    Manuela93
    Deelnemer

    hallo.

    Wat erg voor u, inderdaat ze zeiden bij mij dat er 70 procent slagings kans was, maar dat is met bevriezen.

    Ga je het nog 1 x laaten doen? Ik vind het heel dapper van je!

    Ik moet 7 december terug eerder als verwacht omdat me hartslag tehoog blijf.
    Krijg ook en anderen cardioloog heb via digid de operatie verslag gelezen en word er alles behalve vrolijk van!

    Heb ook de 1ste heftige ritmestornis gehad die heftiger voeld als de oude hat het gevoel dat weg zou vallen tegelijk als het begon.

    Hoe ervaarde u de eerste weeken na de ablatie?

    Groetjes manuela

    #87958 Reageer
    sunsun
    Deelnemer

    [i]Hallo Manuela,

    Die 70% kans heb ik al vaker gehoord. Ik denk niet dat het aan de methode ligt maar aan het soort aandoening. Is toch best wel een hoge kans, bij mij was het 50%.
    Ik heb me de eerste weken heel rustig gehouden en voelde me bepaald niet goed. Soms was het net of er iemand tegen mijn hart stond te bonzen om binnen te mogen.
    Dat zakte ook wel weer weg. ’s Avonds en ’s morgens (in bed) voel ik dat het meest, nu nog steeds.
    Ook kon ik de eerste weken niet op mijn linkerzij liggen.
    Nu nog ben ik heel snel buiten adem. De arts zegt dat dit pas beter kan worden als de cirkeltjes rondom de longvenen helemaal dicht zijn gebrand. Kennelijk is dat nu nog niet het geval, vandaar de 2e ablatie want de prikkels vinden nog steeds hun weg. Veel sterkte!
    Groeten, Marieke [/i][color=#0000BF][/color]

    #87963 Reageer
    Manuela93
    Deelnemer

    hey

    welke soort ritmestoornis heeft u pressies?

    Mijn vader heeft ook gewoon en brand ablatie gehad en die heeft er in totaal 4 gehad.
    en nu een pacemaker, en sinds kort kamer ritmestoornissen.

    bij mij kregen ze de cirkel ook niet goed geïsoleerd tijdens de operatie daar voor zijn ze zelfs tot de -60 gegaan, terwijl het normaal met -30 lukt, heeft u erna nog ritmestornisen gehad? ik vond het namelijk echt eng omdat die anders voelde als me *gewoonen* ritmestornisen.

    Ik hoop dat bij de 2de alles goed geisoleerd word vind het heel knap van u dat u het nog 1 x laat doen!!

    :kiss:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: 2e ablatie
Je informatie: